فرهنگیان و کارگران مطالبه گر را آزاد کنید!

بیش از ٢٠ روز از دستگیری آموزگاران مطالبه گری که خواهان بهبودی معیشت شان بودند، می گذرد و هنوز 25 آموزگار در زندان بدون دلیل مانده اند.
کارگران اتوبوسرانی که با حرکت غیرقانونی شهردار تهران روبرو شده و در اعتراض به این بی قانونی تجمع و اعتصاب کرده بودند هنوز 4 همکارشان به دلیل حق خواهی در زندان هستند.
در پی این رخدادها آقایان رضا شهابی و حسن سعیدی به دلیل دیدار با دو فرهنگی فرانسوی با یورش به خانه هایشان دستگیر و زندانی شدند.
اما این زیر پا نهادن قانون همچنان ادامه دارد و دولت با نادیده گرفتن امضاهای وزیران اقتصاد، وزیر صنعت و وزیرکارش در یک اقدام کاملن شوک برانگیز و تحریک کننده از تایید افزایش حقوق بازنشستگان که در شورای عالی کار تصویب شده بود، خودداری کرد و جامعه را به تنشی دیگر بعد از تحمیل گرانی ارزاق، سوق داده است.

اینکه ٩٠ درصد مردم معیشتی زیر خط فقر دارند موضوع پنهان و پیچیده ای نیست هم اقتصاددانان می دانند و هم مشاورین دولت که با این وضع نمی توان زندگی کرد.
دستگیری و زندانی کردن کارگران، آموزگاران، بازنشسته ها چاره کار نبوده و نیست و حتا اگر برای این بگیر و ببندها فیلم هم بسازید از این مخمصه ای که خود درست کرده اید فرار نمی توانید بکنید. هیچ جاسوسی این چنین بی پروا برای «یارگیری» به کشور دیگری نمی رود. در هیچ رستوران عمومی قرار نمی گذارد و با افراد مشخص دیدار نمی کند. این فیلم سازی بچگانه هیچ اتهامی را برای دوستان مطالبه گر ما اثبات نخواهد کرد. همگان از زندگی رسول بداقی در دورافتاده ترین و فقیرترین نقطه تهران با خبرند.
این دام بر مرغ دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه
وظیفه پلیس امنیت دستگیری برهم زنندگان امنیت جامعه که آشکارا قانون را نقض و مردم را تحریک می کنند است نه کارگران و بازنشستگان و آموزگاران .
همانگونه که در اطلاعیه قبلی متذکر شدیم اصل ٢٧ قانون اساسی به ما این حق را داده است بر علیه هر کس و نهادی که حقوق مندرج در فصل 3 قانون اساسی (حقوق ملت) را نقض کند اعتصاب، راهپیمایی و تجمع برگزار کنیم.
از همه مطالبه گران دستگیر شده حمایت می کنیم و این خطای بزرگ را نمی بخشیم و از هرگونه امکانات خود برای رهایی این دوستان از بند تلاش خواهیم کرد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران
بازنشستگان سندیکای کارگران بافنده سوزنی
بازنشستگان صنعت چاپ
بازنشستگان شهاب خودرو
بازنشستگان مستقل قزوین ٣٠ اردیبهشت ١٤٠١