نان، همبستگی، پیروزی!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٦ خرداد در اعتراض به ربوده شدن«نان» امروز در شهرهای مختلف بازنشستگان فرهنگی و تامین اجتماعی تجمع کردند. فرهنگیان در ٣٥ شهر کرج، مریوان، سنندج، کامیاران، اندیمشک، سقز، بوکان، چهارمحال بختیاری، ساری، همدان، کاشمر، بندرعباس، بیجار، خرم آباد، آبدانان، سردشت، اسلام آباد غرب، اردبیل، زنجان، هرسین، کرمانشاه، تبریز، رشت، ملایر، الیگودرز، بابل، یاسوج، رضوانشهر، دیواندره، یزد، ارومیه، جلفا، دلفان، قزوین تجمع کرده و بازنشستگان تامین اجتماعی هم در ٨ شهر تهران، کرج، اهواز، اصفهان، رشت، تبریز، دورود، قزوین تجمع اعتراضی بر گزار کردند.
اعتراض امروز به دستگیری نزدیک به ٥٠ نفر از آموزگاران فعال منجر شد. در تهران مقابل مجلس تعداد لباس شخصی ها و پلیس و ون های آماده دستگیری پیرمردان و زنان به قدری زیاد بود که اجازه تجمعی حتا دو نفره را نمی دادند. ون هایی که مملو از دستگیر شده گان بود راهی مراکز امنیتی می شدند.

در قزوین بازنشستگان تامین اجتماعی که برای همبستگی به معلمان پیوسته بودند با برخوردهای خشونت آمیز پلیس مواجه شدند. پلیس برای متفرق کردن بازنشستگان از اعمال هیچ حرکتی ابا نداشت.متاسفانه تعداد ٩ نفر از فعالین زن و مرد آموزگاران دستگیر شدند.
در رشت و اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی دست به راهپیمایی زدند. در اهواز با شعار:« مخبر حیا کن ریاستو رها کن» و در رشت «مصوبه شورای عالی کار اجرا باید گردد» از شعارهای اصلی بود.
امروز این تجمعات پیام روشنی را به دولتی که می خواهد زحمتکشان را نادیده بگیرد بود.
«ما هستیم و حق خود را می خواهیم و از میدان مطالبه گری بیرون نمی رویم»