اعتصاب در ذوب آهن!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با فراخوان داده شده در روز ٢٢ آبان و نصب آن در قسمت های مختلف شرکت ذوب آهن امروز ٢٤ آبان کارگران بخش های کک سازی، مکانیک نت، کوره بلند، الگومراسیون، ریخته گری اعتصاب را از صبح ساعت ٨ یا علی گویان آغاز کرده و به سمت ساختمان اداری و سپس مسجد الغدیر راهپیمایی کردند. در ساعت ٩ و ٣ دقیقه پیامکی برای کارگران ارسال شد با امن عنوان:« همکار گرامی، با سلام. به منظور قدردانی از تلاش های جنابعالی در کسب رکوردهای تولید ششماهه مبلغ ١٠ میلیون ریال در کارت پارسیان شارژ می گردد. ذوب آهن اصفهان»

این پیامک تحقیر کننده باعث اعتراضات بیشتر کارگران گردید. کارگران اعلام کردند در صورت بی اعتنایی مدیریت فردا هم اعتصاب ادامه خواهد داشت.

کارگران بخش کک ‌سازی در روز ۱۸ آبان دست به اعتراض زده بودند و مدیران شرکت با وجود وضعیت خوب مالی، به خواسته‌های کارگران بی‌اعتنایی کردند. کارگران چند سال است به دنبال طبقه بندی مشاغل و مهمتر از همه پاداش رکورد می باشند و با توجه به اینکه از دو سال گذشته طبق گفته مدیران عامل وضع مالی ذوب آهن خوب شده است و حتا هلدینگ صدر تامین ذوب آهن با صدور محصولات شرکت به سودهای نجومی دست یافته اما در مورد کارگران خست به خرج می دهند.

متن فراخوان اعتصاب به این شرح است:

به نام خدا

بیایید تا آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

با درود فراوان خدمت کارگران شاغل در ذوب آهن اصفهان

موضوع: فراخوان برای تجمع کارگران شاغل در ذوب آهن اصفهان در روز سه شنبه به تاریخ ٢٤/٨/١٤٠١

ما کارگران با تمام کمبود و مشکلاتی که در کارخانه داشته ایم و داریم و با توجه به فرسودگی بالای تجهیزات، بی تدبیری مدیران نالایق از جان مایه گذاشتیم و در سال گذشته به گفته مهندس یزدی زاده کارخانه را از ورشکستگی به سوددهی رسید و با تلاش همکاران عزیز هر ماه یک رکورد، تندیس جدید برای کارخانه به دست آوردند ولی متاسفانه در روز ١٨ آبان ماه در تجمع کارکنان کک سازی مهندس بهرامی و مهندس رضوانیان با تمام وقاحت و دروغگویی در جواب اعتراض کارگران گفتند کارخانه اوضاع مالی خوبی ندارد. ما را چه فرض کرده اید؟؟؟؟

یک بار برای همیشه باید جلوی این دروغگویی و بی عدالتی بایستیم:

در روز ٢٤ آبان ماه تمامی همکاران اعم از روزکار و چهار شیفت « چه در محل کار، چه در حال استراحت» پس از ثبت ورود در جلوی ساختمان اداری بخش خودتان تجمع کنید و سپس به سمت مسجد الغدیر (٨.٧) حرکت کنید و در ساعت ٨.٣٠ در محل مورد نظر حضور پیدا کنید.

همکاران عزیزمان رعایت نکات زیر توجه داشته باشید در هر شرایطی از تصمیم خود صرف نظر نکنید اگر هوا مناسب نبود به داخل مسجد می رویم

١- ما فقط برای گرفتن حق و حقوق واقعی، اجرای طبقه بندی مشاغل بدون اشکال و به صورت صحیح و موارد مهم همگانی تجمع می کنیم و از صحبت کردن در مورد خواسته های فردی جدا خودداری کنید و اجازه بدهید همکارانی که اطلاعات مناسب و فن بیان خوبی دارند صحبت کنند چون با جماعتی زبان باز و دو رو طرف هستیم.

٢- از شایعات دوری کنید و در هر شرایطی به سمت محل تجمع مسجد الغدیر(٨.٧) حرکت کنید.

٣- برادران و همکاران انتظامات و حفاظت فیزیکی از شما تشکر می کنیم که محل امن و به دور از تنش برای کارکنان فراهم می کنید از شما خواهش می کنیم که به کارگران زحمتکش احترام بگذارید و موجب آزار آنها نشوید چون فقط به دنبال حق و حقوق قانونی خودشان هستند که این شامل شما هم میشود. یا در کنار حق بایستید یا در مقابل حق. فقط مطمئن باشید ما کارگران فراموش نمیکنیم رفتار شما را.

٤- آقای خباز نماینده (شریف و کاردان ما) کارکنان کک سازی از شما به خاطر برخورد ناشایست و اجازه ندادن به صحبت کردن شما، آن هم به دلیل عدم شناخت کافی از شما پوزش می خواهیم و در روز تجمع ما به حضور شما احتیاج داریم. (در صورت نگرفتن نتیجه و جواب قانع کننده چهارشنبه ٢٥ آبان ماه اعتصاب ادامه دارد.)

به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا چنین سرانجام بد داشتیم

با آرزوی روزهای بهتر

لطفا عکس بگیرید و اطلاع رسانی کنید.