حذف یارانه دارو چراغ خاموش!

مرتضا حاجی کاظمی مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان:« طرح بزرگ حذف سوبسید (یارانه) دارو در سال جاری آغاز شد. تغییر نظام یارانه دارو کار بزرگی بود که حدود ٢٠٠ تا ٣٠٠ درصد برای بیمه هزینه ایجاد می کرد. این طرح از تیرماه شروع شد» روزنامه شرق ١٠ بهمن ١٤٠١

خوشحالی ابلهانه و افتخار این مدیرکل تامین اجتماعی در حالی است که از تیرماه داروهای قلب بازنشستگان در سراسر کشور به صورت ٥٠ درصدی داده می شود یعنی اگر بازنشسته ای ١٠٠ قرص احتیاج داشته باشد فقط ٥٠ تای آن را دریافت می کنند و مابقی را باید خود تهیه کنند. به بعضی از بیماران که دوره ای و به صورت مرتب دارو می گرفتند و بعد از ٢ ماه مراجعه به پزشک و دریافت دارو داشتند نیز می گویند فقط داروی یکماه را می دهیم و ماه بعد دوباره باید مراجعه کنید. در همین راستا مراکز ملکی که بصورت هیات امنایی اداره می شوند چون بیمارستان میلاد هزینه دارو را از مراجعه کنندگان می گیرند.

با حذف یارانه دارو، سازمان تامین اجتماعی ٢٠٠ تا ٣٠٠ درصد کمتر هزینه می کند تا مدیرانش بیشتر حقوق بگیرند و در راستای پولی کردن درمان فعالیت کنند. این پولی شدن باعث گردیده با پرداخت نکردن بدهی داروخانه هایی که با بیمه آتیه سازان قرارداد دارند، مسوولین فنی داروخانه ها یا مثل شهر قزوین اعتصاب کرده و باعث بسته شدن کلیه داروخانه ها شهر شوند و یا مانند بیمارستان صدر بر روی داروخانه نوشته ای نصب کنند که:« اگر مسوول فنی نداشته باشیم دارو نمی دهیم»

اعضای کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و هیات مدیره های کانون های شهرها و استان ها نه اطلاع رسانی می کنند و نه تلاشی برای مقابله با این سیاست غلط دارند و نشان داده اند دلقک هایی هستند که فقط یاد گرفته اند زبان بازی کنند. با بودن نماینده هایی این چنین در کانون عالی که به بی عرضگی معروف هستند و فقط به دنبال گرفتن رانت برای سودجویی بیشتر برای خود هستند باید چنین بلاهایی از سوی دولت بر سر کارگران و بازنشستگان بیاید.

خوشحالی مدیران تامین اجتماعی و چشم بستن بی عرضه های هیات مدیره کانون ها و کانون عالی بازنشستگان به معنای مرگ زود هنگام کارگران و بازنشستگان و خانواده های کارگری است. ٤٥ میلیون نفر زندگی شان بازیچه دست عده ای ابله شده است.