٢٠/١٠ با مبارزات ما زنده خواهد ماند!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت تیام صنعت به پیمانکاری فرهاد کیانپور در پتروپالایش کنگان که در مجاورت کارخانه سیمان قرار دارد با سرپیچی از قوانین کمپین و کم دادن حقوق کارگران، با قلدری قوانین کمپین ٢٠/١٠ را زیر پا گذاشته است. این پیمانکار از هم اکنون به کارگرانش اعلام کرده است که تا عید بیشتر کار ندارد و به آنان عیدی هم نخواهد داد. این در حالی است که او در مورد حقوق مصوب کمپین بطور مثال به مونتاژکارانش به جای ٢٢ میلیون تومان ١٧ میلیون می دهد و حق بیمه را هم نه بر اساس دریافتی کارگر بلکه به مبلغ ٧ میلیون ٩٠٠ هزار تومان می پردازد. یعنی به جای ٥ میلیون و ١٠٠ هزار تومان حق بیمه مبلغ ٢ میلیون ٣٧٠ هزار تومان می پردازد و در همین یک قلم ٢ میلیون ٧٣٠ هزار تومان هم سر سازمان تامین اجتماعی کلاه می گذارد و هم سر کارگرش که در زمان بازنشستگی از مستمری کمتری برخوردار شود. زمانی به پدرسوخته بازی این افراد می توان پی برد که این مبلغ را ضربدر ٨٠٠ کارگر کرد و مبلغ نجومی که این کلاهبرداری انجام می شود پی برد.

خوابگاههای ٦ نفره را در آن ٨ نفر جا داده است که حتا افسران ایمنی مستقر در این مکان هم از آن ایراد گرفته اند همچنین ساس، سوسک از سر و کله کارگران بالا می رود و تاکنون دو بار کارگران با پول خود سمپاشی کرده اند. تعداد سرویس های بهداشتی برای ٨٠٠ نفر فقط دو ردیف ٨ تایی است و کارگر باید نیم ساعت در صف بماند تا نوبتش شود.

چشمان وزارت کار و بازرسین منطقه کنگان بر این پدرسوخته بازی ها بسته است. بی تردید نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای آقای مازیار گیلانی نژاد این موارد را گزارش و پیگیری خواهد کرد تا پیمانکاران دغلکار را از پروژه ها بیرون کنند.