نان برای زندگی، نه جان برای نان (10)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، بعد از 10 روز اعتصاب قدرتمندانه ادامه دارد و آخرین نفرات پروژه جی ال 3200 جفیر و کارگران پیمانکاری های عابد قصیری و حیاتی پتروشیمی رازی بندر ماهشهر هم به اعتصاب پیوستند. متاسفانه در مس سرچشمه شرکت رامپکو فلوتاسیون دره زار یکی از کارگران توسط حراست بازداشت و به انتظامات برده و پرونده قضایی برایش درست کردند.

اما مهمتر اینکه با تمام تلاش مدیر منطقه ویژه و پیمانکاران نابکار هنوز هیچ کارگری حاضر به کار در پروژه های اعتصابی نشده است و طرح استخدام 5000 کارگر اعتصاب شکن به بن بست خورده است. کارگران مطمئن باشند تا مخابره این خبر هیچکسی از کار بیکار نشده و اخراج نگردیده است.

تبعیض در پروژه های نفت و گاز بیداد می کند. در شرکت پناه صنعت گچساران با آنکه کارگر ریگر 16 میلیون حقوق می گیرد اما قند، چای، شامپو، غذای و محل خواب خوبی دارند. حق اولاد، حق مسکن، سنوات و عیدی به موقع به کارگران داده می شود و لیست بیمه مطابق دریافتی کارگر به تامین اجتماعی پرداخت می شود. در حالی که در پتروپالایش کنگان شرکت های اکسیر صنعت و کیان سازه فاز 1 و 2 و 3 از عیدی، سنوات، حق اولاد، حق مسکن خبری نیست و لیست بیمه کارگران متخصص به صورت کارگر ساده رد می شود. دزدی ابتکاری شرکت های پیمانکاری گفته شده به این صورت است که اگر قرار است به کارگر مونتاژ کار 16 میلیون بدهند برایش 14 میلیون واریز کرده و سپس 2 میلیون مابقی را به عنوان عیدی و یا دیگر ردیف های حقوقی پرداخت می کنند. این تبعیض هاست که کارگر دست به اعتصاب می زند.

دوستان کارگر اگر قیمت اجناس به قیمت جهانی عرضه می شود باید دستمزدها هم به سطح دستمزدهای جهانی برسد.

کارگر متحد کارگر پیروزی با ماست