نان برای زندگی، نه جان برای نان (١٦)

تحریم کارگری موثرترین راه تنبیه پیمانکاران متخلف

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، ٢٠ روز از کمپین گذشت و اعتصاب به قوت خود باقی است. تمامی تلاش های پیمانکاران برای جذب کارگران اعتصاب شکن تا امروز با شکست مواجه شده است. البته هستند کارگرانی که گول می خورند. از جمله در اکسیرصنعت پاد جم پترو پالایش چند کارگر با افزایش ۴۰ درصدی قبول کرده اند که به کار بپردازند. ما به این دوستان تذکر می دهیم جوشکار فرهمند آذریان، جوشکار فریدون شاهین فرد، مونتاژ کار اسماعیل حسینی، کمکی احسان مودت جاه، کمکی عظیم ناصری، کارگران اعتصابی پتروپالایش این افزایش را قبول نکرده و سرکار نیامدند و این حضور شما پشت کردن به برادرانی است که می خواهند دستمزد شما هم ٧٩ درصد افزایش داشته باشید. پس به برادران خود پیوسته و گول پیمانکاران نابکار را نخورید.

همچنین به تذکر جدی می دهیم به مدیر شرکت آقای القاصی کریمی از شرکت فنی و مهندسی شایان سیرجان که تلاش می کند کمپین را به شکست برساند و اعلام کرده با ٢٤ روزکار و ٦ روز مرخصی و حقوقی کمتر از سال گذشته کارگر استخدام می کند. احتمالن ایشان در خواب زمستانی ٢ ساله هستند که نمی دانند کمپین شروع شده و کارگران نمی خواهند نه تنها با دستمزد سال گذشته بلکه با ٢٧ درصد افزایش حقوق امسال هم کار کنند. به کارگران هم گوشزد می کنیم که به کمپین پشت نکنند چون سفره هایشان را اینگونه افراد نامرد خالی کرده اند. چرا باید با حقوق کمتر از حقوق اعلامی کمپین کار کرد و شکم کارفرمایان پدرسوخته را بزرگتر نمود؟

کارگران اعتصابی پتروپالایش کنگان همچنان بر روی قسم خود برای افزایش حقوق هستند و ٤٠ درصد افزایش حقوق را خنده دار دانسته و در حد بی شخصیتی کارفرما می دانند.