یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، تجمعات اعتراضی بازنشستگان مطابق هر یکشنبه در شهرهای تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، شوش، البرزغربی، رشت امروز 24 اردیبهشت برگزار شد. در این تجمعات که به دزدی آشکار همسان سازی از مستمری بازنشستگان که منجر به برداشتن احکام بازنشستگان از سامانه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور شد ، بازنشستگان خواستار پاسخگویی سازمان در این مورد شدند. در شوش و اهواز بازنشستگان دست به راهپیمایی زدند.

در رشت بیش از 200 نفر بازنشسته که با شعارهای «زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، مرگ بر این بندگی»« کارگر معلم بازنشسته اتحاد اتحاد» سر داده بودند خانم بازنشسته ای به سران دولت و سازمان تامین اجتماعی گفت:« ما، بازنشستگان قدیمی نیستیم که هر چه شما مصوب کنید سکوت کنیم ما همه مان سرمان در حساب و کتاب است و از شما بسیار هوشمندتر هستیم و سرمان کلاه نمی رود و حق خود را می خواهیم. دولت با این افزایش حقوق و با این همسان سازی نشان داد که طرفدار هر کسی هست طرفدار کارگر و بازنشسته نیست» و بیانیه ای نیز به امضای بازنشستگان حاضر رسید. در این تجمع یکی از دختران جوان که به حمایت از بازنشستگان آمده بود دستگیر شد که با فشار بازنشستگان آزاد گردید.

در تهران با وجود همه احضارها و تهدیدها باز هم بازنشستگان به کانون تهران مراجعه کردند که اعضای هیات مدیره و بازرسان برای پاسخ ندادن به اعتراضات بازنشستگان امروز به کانون نیامده بودند. بازنشستگان تهرانی در نامه ای که هفته گذشته به بازرس کانون داده بودند خواستار برگزاری جلسات عمومی برای پاسخگویی به بازنشستگان شده بودند. بازنشستگان تهرانی با تجمع در سالن کانون و صحبت با دیگر بازنشستگان بر پافشاری خود برای شفافیت عملکرد هیات مدیره اصرار داشتند.