گزارش خبرنگار پیام سندیکا از عدم خدمت رسانی بیمارستان ها

روزهای متوالی است که تبلیغات کم کردن هزینه بهداشت با طرح سلامت از سوی دولت هر روزه با جار و جنجال عنوان می شود. کافی است به این خبر توجه کنید تا عمق فاجعه بهداشت و درمان را دریابیم. به گزارش روزنامه روزان ، سردار مرتضا طلایی رییس پلیس سابق تهران و عضو شورای شهر فعلی تهران و نایب رییس شورای شهر تهران پس از آنکه در خانه دچار حریق شد و پاهایش سوخت توسط خانواده اش به بیمارستان طالقانی رفت ولی کسی به وضعیت او توجه نکرد. سپس به بیمارستان مطهری رفته در ساعت 9 صبح به وی گفتند پزشکی نیست تا او را درمان کند. در مقابل اصرار خانواده به ایشان گفته بروید تشکیل پرونده بدهید.او از این برخورد مسوولین بیمارستانها بسیار شگفت زده شد.

باید توجه داشت که ایشان هم دارای بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح را داراست و هم از بیمه تکمیکی استفاده می کند و به لحاظ مالی هیچگونه مشکلی در پرداخت هزینه ها نداشته است. وقتی با نایب رییس شورای شهر تهران جناب سردار طلایی اینگونه برخورد شود شما بگویید با کارگران و کارمندان تهیدست چه خواهند کرد و می کنند. امیدواریم سردار طلایی پس از بهبودی برای رفع این کمبود و مشکل اساسی اقدام کرده و بداند که مرگ فقط برای همسایه نیست .

گزارش خبرنگار پیام سندیکا ازتاور کرین

تاور کرین یا همان جرثقیل های هوایی در ماه گذشته با سقوط های پی در پی در پروژه های ساختمانی و کشته شدن رانندگان زحمتکشش به خبر اول پروژه های ساختمانی تبدیل شد. عدم رعایت ایمنی و سودجویی کارفرمایان و در پروژههای ساختمانی به مشکلی حل ناشدنی برای زحمتکشان این عرصه تبدیل شده است. کم کردن از ایمنی در پروژه ها در جهت صرفه جویی در هزینه ها چه در پروژههای ساختمانی و چه صنعتی به اصلی ترین مشکل کارگران بعد از معوق ماندن دستمزدها تا شش ماه و یکسال بدل گردیده است. در حال حاضر این جرثقیل های هوایی  با عمری بیش از 45 سال هنوز هم مورد استفاده می باشند . جرثقیل های هوایی در پروژه های ساختمانی و صنعتی و در بارانداز اسلکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. کارفرمایان سود جو با بیمه نمودن جرثقیل ها ی هوایی با مبلغی بیش از 800 میلیون و بیمه حوادث نمودن رانندگان این جرثقیل ها با بیش از 100میلیون در حقیقت پول خون رانندگان این جرثقیل ها را می دهند. بیشتر حوادث این جرثقیل ها در موقع چرخش و با بریده شدن پیچ های ثابت کننده به تنه جرثقیل رخ می دهد و راننده بینوا هم هیچ امکان فرار و یا ایمنی را در 200 متری از زمین ندارد. مرکز استاندارد و وزارت کار هر دو این جرثقیل ها را از رده خارج دانسته ولی هیچ اقدامی برای متوقف نمودن کاراین جرثقیل ها نمی کنند.