اعتصاب در هفت تپه تا رسیدن به خواسته ها ی کارگران ادامه دارد

HaftTappeh-300x132با توجه به اعتصاب روز ۹ مهرماه و قول مدیریت که بازنگری در طبقه بندی مشاغل صورت گرفته انجام خواهد شد، کارگران به سر کارهای خود برگشته اما به اعتصاب ایتالیایی دست زدند و از کارکردن خوداری کردند. متاسفانه برخی رسانه ها که فقط می خواهند همیشه در تیتر خبرها باشند این به سرکار رفتن را پایان اعتصاب اعلام کرده بودند.
در طبقه بندی مشاغل صورت گرفته ، حتا رعایت قانون کار هم نشده بود و رییس شورااسلامی آقای فرجی بیشتر برای کارکنان اداری و دارای تحصیلات دانشگاهی امتیازات فرا قانونی را اعمال کرده بود که مورد اعتراض همه کارگران قرار گرفت. در این شورای اسلامی کار که باید کارگری باشد افرادی در راس هستند که حکم استخدامی شان کارکنان دولت است و نباید کاندید و عضو هیات مدیره شورا شوند.آقایان مهندس کیارستی رییس اداره آموزش با حکم استخدامی کارکنان دولت و مهندس سواری رییس واحد اداری شهدا هستند که ایشان هم با حکم استخدامی کارکنان دولت در هفت تپه حضور دارند. به همین دلیل این شورا و اعضایش مورد قبول کارگران نیشکر هفت تپه نیست. جالب است که در این طبقه بندی مشاغل برای کارگران از ۹۰۰ تومان تا حداکثر ۴۲۰۰ تومان افزایش در نظر گرفته شده بود ولی برای کارمندان با تحصیلات بالا از ۵۰۰۰ تا ۱۰۷۰۰ تومان افزایش اعمال شده بود. آقای فرجی جزو کسانی است که برای خود ۱۰۷۰۰ تومان را در نظر گرفته و از زمان اعتراضات و از ترس برخورد با کارگران به مرخصی نامحدود رفته است.

مدیریت جدید هم که تازه به کارخانه آمده خواسته های کارگران را نمی تواند و نمی خواهد اجرایی کند. به همین خاطر گفتگو با نمایندگان کارگران به نتیجه ای نرسید چون ایشان دستور داه اند که طبق طبقه بندی که درمجتمع کشت و صنعت کارون صورت گرفته در هفت تپه هم طبقه بندی اجرایی شود ، که مورد قبول کارگران واقع نشد و اعتصاب دوباره از محل کار به مقابل دفتر اداری شرکت منتقل شده است.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک
۱۳۹۳/۰۷/۱۲
عکس:آرشیو