!شهرداری لاهیجان نماد خدمت و اطمینان

logofelezkar300x300

” !شهرداری لاهیجان نماد خدمت و اطمینان ”

طی چند سال گذشته کارگرانِ رفتگر به علت عدم تامین ایمنی جان خود را از دست داده و عده ای نیز با آسیب دیدگی زیاد همچنان مشغول کارند ، عمده عامل فوت آنان تصادف در حین کار بوده .
شهرداری لاهیجان در ۱۱ اردیبهشت (روز جهانی کارگر) یک وعده شام کارگران را مهمان می کند تا عوام فریبی را به حد اعلا برساند . در ایام ماه رمضان – سه شب ویژه – ایستگاه صلواتی را در جنب باغ ملی شهر برپا و فوج نیازمندان را در صف طویل فیلم برداری میکند تا خیّر بودن ِ شهرداری به رُخ کشیده شود امّا آنچه که وظیفه ی شهرداریست (مانند: ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین گرامی ، قطع فاضلاب به تنها رودخانه ی شهر ، دفع بهداشتی زباله و … ) در حد صفر است.
بخشی از زمین محوله ی در تعاونی مسکن کارکنان شهرداری فروخته می شود ، اضافه کاری کارگران شهرداری نسبت به اضافه کاری صوری کارمندان آن بسیار اندک است ، کوچه پس کوچه های شهر و بسیاری از خیابان ها با کنده کاری های بی برنامه به هر تازه واردی دهن کجی می کند و تنها رودخانه ی شهر محل دفع فاضلاب شهری می شود اما پرده نوشته گویای شهردار و کارمندان نمونه ی آن است .

*ارتقاء معاون خدماتی که کارگران را به قتلگاه تصادفات میکشاند به شهرداری در شهری تازه تاسیس
در چند روز اخیر شهرداری مغرورانه دو بالن هوا میکند ، با نوشته ای روی آن : “شهرداری نماد خدمت و اطمینان!” ، یکی از آنها منفجر میشود . ۶ کارگر که ۵ تن از نیروهای خدماتی شهرداری به نام های علیرضا بابایی ، بیژن خانی پور ، علی پورعلی ؛ حجت قاسمی ، هادی شیخ نژاد و کارگر شرکتی که مجری بالن ها بود با درصد بالا دچار سوختگی شدند -همه ی کارگران پرسنل قراردادی شهرداری لاهیجان بوده اند- در پی این آتش سوزی “بیژن خانی پور” فوت می کند.
یقیناً اگر شهردار و معاونانش ویژگی و مرامنامه و یا حتی تاریخچه ی اول ماه می را می دانستند ، شهردار یا معاون شهردار شدن برایشان میسر بود ؟
دور نیست زمانی که کارگران ویژگی روز جهانی کارگر را درک کنند ، آنگاه هیچ مدیر نالایق و چاپلوسی را تحمل نخواهند کرد .

پی نوشت :
در چندسال اخیر بعلت فراهم نبودن شرایط و ایمنی کار در شهرداری لاهیجان تعداد زیادی بر اثر تصادف یا آسیب دیدگی برای همه عمر از کار افتادند و یا فوت شدند و این اتفاقات به دلیل ِ اجبار به کار در شرایط نا مساعد ست .
۱- ” محمد خوب ” در میدان گیل بر اثر تصادف کشته شد .
۲-”حمید درخشان” روبروی فروشگاه نوشین بر اثر تصادف کشته شد .
۳- ” ساعد آقاجانی ” خیابان دانشگاه بر اثر تصادف کشته شد .
۴ – ” صفر شنگلی ” در بلوار امام رضا بر اثر تصادف کشته شد .
۵ ” شمسی ” در بلوار مطهری بر اثر تصادف کشته شد .
۶ – ” اصغر نیکی ” و ” حسین خانی پور ” با نقص عضو همچنان ادامه کار می دهند

یوسف کارگر فلزکار
۱۴ مهر ۹۳