حمایت از ربیعی با چه استدلالی صورت می گیرد؟؟

١- جمعی از تشکل‌های صنفی کارگری استان آذربایجان غربی طی نامه به رئیس‌جمهور منتخب؛ خواستار ابقای علی ربیعی برای تصدی وزارت کار در دولت دوازدهم شدند.

٢- ایلنا: انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در نامه‌ای به حسن روحانی از او خواستند تا همچنان از علی ربیعی به عنوان وزیرکار در کابینه خود استفاده کند.

٣- ایلنا: همایش سالیانه کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با حضور مدیران سازمان تامین اجتماعی و روسای کانون‌های بازنشستگی از سراسر کشور در بندر انزلی اعلام شد: خدمات ارزنده‌ای به بازنشستگان در دوران ربیعی و نوربخش ارائه شد

٤- قاسمی فعال صنفی کارگری استان همدان اعلام کرد: جامعه کارگری از عملکرد وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی راضی‌است.او در ارتباط با کارگران از خود صداقت و حسن نیتی را نشان داد که می تواند مسیر وزارت او در چهار سال دوم را هموارتر کند.

متاسفانه این آقایان از خدمات!!!! آقای ربیعی به کارگران هیچ نمونه ای را ذکر نمی کنند؟چرا؟؟

از جمله خدمات آقای ربیعی به کارفرمایان و نه به کارگران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

١-ایشان در جلسه تعیین دستمزد در سال گذشته به صراحت عنوان نمود که وکیل و نماینده کارفرمایان است و به همین دلیل دستمزد ٩٣٠ هزار تومان و نه بیشتر تعیین شد.

٢- از هنگام ورود ایشان به وزارت کار، ورود پلیس امنیت به اعتصابات کارگری به امری عادی تبدیل شد و کارگران اصفهانی، آق دره، بافق…. به شلاق محکوم شدند.

٣- بازرسی های دوره ای وزارت کار از موارد ایمنی کار در کارخانه ها و کارگاهها به کل متوقف شد.

٤- اصلاحیه قانون کار، طرح کارورزی، مقابله با سندیکاهای کارگری از جمله دیگر خدمات ایشان به کارفرمایان است.

٥- کتک خوردن کارگران شرکت واحد که برای حق مسکن خود به شورای شهر رفته بودند، از جمله چشم بستن های ایشان به مشکلات کارگران است.

٦- انتقال کارخانه هفت تپه به بخش خصوصی و چشم بستن بر روی عدم کارایی کارفرمای هفت تپه و ندادن حقوق کارگران و بدهکاریش به تامین اجتماعی از جمله خدمات ایشان به کارفرمایان است.

٧- عدم حمایت ایشان از خواسته های کارگران هفت تپه به عنوان وزیری که باید روابط کار و کارگر را تنظیم کند و کر شدن به موقع ایشان در این خصوص از نقاط قوت این وزیر بی عرضه در مقابل کارفرمایان  و با لیاقت!!!!! بودن در مقابل کارگران است.

٨- این وزیر چگونه با خدای خود راز و نیاز می کند هنگامی که کارگران ایران چهار برابر زیر خط فقر حقوق می گیرند؟؟ چگونه خود را لایق این مسند می بیند وقتی که کارگران در پروژه های نفتی ٤ تا ٦ ماه حقوقشان عقب می افتد و او لال مانی می گیرد؟

٩- این چگونه وزیری است که روسای اداره کارش در مناطق پارس جنوبی و دیگر جاها با کارفرمایان دست به یکی برعلیه کارگران شده اند؟؟

١٠- ربیعی برای ماندن در کابینه به حمایت کارگران احتیاجی نداشته و نخواهد داشت. خدمات او به کارفرمایان و دولت که خود بزرگترین کارفرماست، بهترین دلیل برای ماندنش در این پست است. دیر نیست که صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی از خدماتش بر علیه کارگران تجلیل کنند و به او مدال بدهند.

تحریریه پیام سندیکا