درود بر کارگران تلاشگر ذوب آهن

در جلسه دیدار کارگران با مهندس علمداری مشاور فرهنگی مدیرعامل که در بخش کوره بلند صورت گرفت، مهندس از تلاش همه کارگران ذوب آهن تقدیر کرد. این تقدیر در رابطه با بهبود روند تولید و کاهش هزینه های شرکت بود.

با توجه به تذکرات مکرر کارگران و ارایه پیشنهاد های ویژه که در اخبار نشریه پیام سندیکا بازتاب داشت مهندس علمداری عنوان کرد: « پیشنهادات راهبردی کارگران منجر به صرفه جویی در خرید، برنامه ریزی برای فروش بهتر و کارآمدتر، تغییر در نحوه مصرف مواد اولیه و کارهایی از این دست باعث شد تا بیلان شرکت مثبت شود.»

هر چند در این نشست مهندس از پاسخگویی به سوالات کارگران شانه خالی کرد و آن را به وقتی دیگر موکول نمود اما یادآور شد که:« مشکلات مالی کارخانه در بخش های مختلف در سالهای متمادی از طریق اخذ وام با بهره سنگین همراه بود و موجب محدودیت هایی برای شرکت ایجاد می کرد و این سبب تجمیع بهره های بانکی گشته و مشکلات امروزی را ایجادکرده بود»

آنچه در این اعتراف مشخص است، که سرمایه داری مالی و بانکی برای نابودی صنعت و کشیدن شیره کارخانه های مادر از هیچگونه ترفندی حتا بهره های سنگین رویگردان نیست. در عوض این کارگران هستند که با پیشنهادات عاقلانه و مدبرانه خود توانسته اند شرکت را از هزینه های بسیار و دزدی ها و اختلاس نجات بدهند.

اگر مدیریت این درایت را داشته باشد که به راهکارهای هوشمندانه کوشندگان کارگری گوش شنوا داشته باشد توانایی و رشد کیفی و کمی ذوب آهن و زیر مجموعه هایش به مراتب بیشتر از بیش خواهد بود.