ارایه نامه رانندگان تاکسی به خبرنگار پیام سندیکا جهت انعکاس آن در نشریه

با سلام

احتراما به استحضار میرساند ماه هاست رانندگان خدوم تاکسی اعتراض خودشان را از مراجع ذی صلاح انجام داده وپاسخ مناسبی دریافت نکرده اند لذا اینجانبان را برآن داشت بار دیگر ابتدا از مراجع قانونی ومدنی مراتب اعتراض خود را اعلام داشته و خواهان یک موضعگیری و برخورد جدی و مناسب از ناحیه مسولین محترم با این معضلات بوجود آمده باشیم و تأکیدا منتظر پاسخگویی صریح وسریع شما باشیم.

 فعالیت شرکتهای اینترنتی اعم از اسنپ و تپسی, آژانسی و مشکلاتی که این شرکتهای خصوصی با جابه جایی مسافر برای تاکسی ها بوجود آورده اند که در ذیل همین نامه به برخی از آنها اشاره میشود,

۱-پایین آمدن درآمد تاکسی های شهر تهران با وجود تورم موجود و افزوده نشدن کرایه ها با تحمیل خودروهای قسطی که با این شرایط اقساط آن فقط معوق میشوند.

۲- افزایش بی رویه ترافیک شهر تهران به علت فعالیت غیر مجاز خودروهای شخصی.

۳- افزایش آلودگی هوای تهران بدلیل مهاجرت روز افزون افراد جویای کار از شهرستانها و حومه تهران و عضو شدن در این شبکه های مداخله گر صنفی در شغل شریف تاکسیران

۴- پایین آمدن سطح اجتماعی و اعتبار تاکسی های شریف و محترم تهران در بین شهروندان عزیز بعلت تخلف مسافربرهای شخصی  و بی ضابطه کار کردنشان که عامه مردم به نام تاکسی ایشان را میشناسند، در حالی که مسافر بر شخصی اند.

۵- جذب تاکسی ها در  شرکتهای اینترنتی که این مورد بسیار تلخ, بخاطر نبود کار و درآمد مکفی است و ممکن است باعث نابودی سازمان تاکسیرانی شود.

۶- همکاران ما در فرودگاه مهرآباد با معضل جدی خودروهای وارادتی در سالی که رهبر معظم انقلاب به آن توجه به تولید داخل و اقتصادی مقاومتی دارند مواجهند, چون قبوض این خودروها با اعمال نظر کاربران فروش بلیط فروخته میشوند و تابلوی اعلان نرخ در معرض دید مسافر قرار ندارد و هنگام مراجعه مسافر به گیشه ها اول به مشتری قبض تویوتا را پیشنهاد میدهند ودر صورت نبودنشان به خودروهای داخلی سرویس داده می شود که این خلاف منویات رهبری در حمایت از تولید داخلیست.

۷-  در شرکتهای خصوصی با شارژ های زیاد و عدم مسافردهی و خدمات مناسب به تاکسیران مواجهیم, که باعث ناراحتی قشر عظیمی از ایشان شده.

بدیهی است درصورت عدم رسیدگی به موقع و پاسخ مناسب  از طرف سازمان و نهادهای مربوطه نسبت به مشکلات اخیر و وضع موجود ممکن است مشکلات عدیده دیگری حادث گردد که جبران آن غیر ممکن باشد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه راننده تاکسی تمام موارد قانونی را برای گرفتن کارنامه و مجوز لازم برای فعالیت با خودرو اعم از شهر شناسی سو پیشینه عدم اعتیاد و … دریافت می کند و با توجه به پرداخت حق بیمه شخص ثالث بیشتر, مالیات, عوارض و آبونمان و بهای خدمات بیشتر به سازمان و شرکتها وظیفه حمل و نقل و جابجایی مسافر در سطح شهر را حق مسلم خود دانسته و خواستار حق پایمال شده خویش میباشد.

« این نامه توسط جمع زیادی از رانندگان نوشته شده و به مراجع قانونی داده شده است که متاسفانه برخورد مناسبی با این نامه نشده است»