ازهفت تپه چه خبر؟؟ اعتصاب ماشینهای استیجاری نیشکرهفت تپه

ماشینهای استیجاری این شرکت شامل اتوبوس و مینی بوسهای ایاب و ذهاب پرسنل و وانت که بیش از یکصد وسیله نقلیه شرکت هستند، دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دست از ارایه خدمات کشیدند. اکثر این ماشینها، وانت های استیجاری هستند که از بهمن ماه۹۵ حقوق دریافت نکردند و به دلیل مشکل مالی از تامین سوخت وسایل خود نیز عاجزند. علیرغم اعتراض و پیگیری کارگران، پیمانکاران، مالکین ماشینهای استیجاری سبک و سنگین، بازنشسته ها جهت سنوات، کارگران در شرف بازنشستگی برای پرداخت ٤ درصد سهم کارفرما، متاسفانه هر بار با جواب سربالا یا سرخرمنی مسئولین شرکت مواجهند. اخیرا یکی از اعضائ هیئت مدیره شرکت در جواب کارگران گفته است: مگر سر گنج نشستیم که شما حقوق میخواین؟

مسئولین محلی و استانی هم که توان دفاع از حق کارگران را ندارند ؛ کارفرما را با پرونده سازی قضایی و امنیتی همراهی می کنند. کمترین درخواست کارگران از دولت برگرداندن شرکت به دولت بدلیل ناتوانی مالی و مدیریتی مالکین جدید این شرکت هستند. مالکینی که بارها اعلام کرده اند ما به قدرت و دولت وصل هستیم.

برخی از مطالبات مزدی و حقوقی پرسنل بدین شرح است: پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق . پاداش سال۹۴و۹۵. حقوق بهمن و اسفند۹۴ روزمزدها. پرداخت نکردن مطالبات تعاونی مصرف حدود۴۰۰ میلیون که آن را به انحلال کشانده. پرداخت نکردن حق عضویت بیمه تکمیلی کسرشده از حقوق پرسنل به صندوق تکمیلی پرسنل در حدود یکسال. پرداخت نکردن ۳ماه حق بیمه ماهیانه کارفرما به تامین اجتماعی. لوازم التحریرمدارس. جیره ماه رمضان. پرداخت نکردن ۱۰ میلیارد سهم ۴ درصد حدود۲۰۰ نفر از نی بران فصلی جهت بازنشستگی که مصوبه مجلس است. انتظاربیش از۳۰۰ کارگر دائم جهت پرداخت ۴درصد سهم کارفرما به بیمه جهت بازنشستگی وهزاران بدبختی دیگر که دولت با سیاستهای مخرب خود شرکت و کارگران و خانوادهای آنها را به فلاکت کشانده است.

کارگرنیشکرهفت تپه