دستاورد کارگری – گزارش تعاونی مصرف کارگران و کارکنان ذوب آهن

در سال مالی  ١٣٩٦ شرکت تعاونی مصرف کارگران و کارکنان ذوب آهن به سودی حدود یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان دست یافت. با توجه به اعضای شرکت تعاونی که ٥١ هزار نفرند و همچنین مصوبه مجمع عمومی هرساله شرکت در ٢٤ شهریور امسال، این مبلغ سود به سرمایه اعضا اضافه گردید. در حال حاضر ارزش سهام هر عضو تعاونی مصرف مبلغ ٦٤٠ هزار تومان است. سود سنوات جهت سرمایه گذاری برای پروژه های تجاری رفاهی ایران سنتر فولاد و شرکت کارگزاری مبین سرمایه اختصاص یافته است.

در ضمن شرکت تعاونی به دنبال کاسبی و رفتار کاسبکارانه با اعضا نیست ، بلکه شرکتی است که خود را موظف می داند از سرمایه کارگران محافظت نموده و این سرمایه را به روز کند و همچنین با ارایه خدمات به اعضا نیازهای آنان را از جمله تامین مایحتاج و ارایه تسهیلات برای خرید بیشتر و دادن کالاهای قسطی به کارگران عضو را وظیفه همیشگی خود می داند.

این شرکت تعاونی دارای ١٠٠ کارگر و کارمند خدمت رسان به اعضا بوده و ١٤ فروشگاه زنجیره ای در سطح استان اصفهان و چهارمحال بختیاری بوده که در سطح کشور بی نظیر است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن درود به این کارگران معتقد است این دستاورد جز با نظارت کارگری و شفافیت عملکرد حاصل نمی شد تا بتوان کمی از رنج جانکاه گرانی کاست و سفره های کارگران را رنگین تر کرد. درود بر شما