اعتراض حق ماست!

دوستان فدراسیون جهانی سندیکایی اینداستریال

همانگونه که اطلاع دارید به دعوت سندیکای کارگران شرکت واحد و فلزکارمکانیک ایران و دیگر تشکل ها تجمعی آرام به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، در مقابل مجلس ایران صورت گرفت و متعاقب آن عده ای دستگیر شدند که هنوز تعدادی از آنان وضعیت نامعلومی دارند. حسن سعیدی، اعظم خضری، مرضیه امیری، ندا ناجی، عاطفه رنگریز، ناهید خداجو، فرهاد شیخی و نسرین جوادی، کیوان صمیمی، فرهاد شیخی از آن جمله اند.

همچنین برخوردهای امنیتی با دوستان سندیکالیست هفت تپه ای ادامه داشته وعلی نجاتی به دادگاه فراخوانده شده است. این درحالی است که در چند روز اخیر فیصل تعالبی، سید اسماعیل جعاوله، عادل سماعی، رستم عبداله زاده و حسین انصاری کارگران هفت تپه ای در اعتراض به مشکلات کارگری به زندان برده شده اند. هر چند که از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز هیچ خبری در دست نیست.

در حال حاضر 4 کارگری که به دعوت سندیکای ما در تیرماه سال گذشته در یک تظاهرات خاموش و با در دست داشت آرم فدراسیون اینداستریال دستگیر و دادگاهی شده اند هنوز تعیین تکلیف نشده اند و مجید رعایایی و منوچهر سراج دیگر اعضای سندیکایمان، احکام نهایی اشان صادر نگشته است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران از شما انتظار دارد چه در اجلاس پیش روی I.L.O و چه هم اکنون از ظرفیت های خود استفاده کرده و نقض خشن مقاوله نامه های پایه ای سازمان جهانی کار و از جمله مقاوله نامه های 98 و 87 را پیگیری کنید.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

26 اردیبهشت 1398