نامه سرگشاده به رییس جمهور آقای دکترحسن روحانی!

با سلام، آقای دکتر روحانی نظر به رعایت موارد بهداشتی، این نامه را در فضای مجازی منتشر می کنیم و امید که رعایت موارد زیر، ما را از دست زدن به اقدامات دیگر باز دارد.

همچنانکه شما نیز اطلاع دارید موضوع بیماری کرونا و پیشگیری از آن به یک امر ملی و حیاتی برای مردم ایران زمین تبدیل گشته است، لذا به اطلاع شما می رسانیم که متاسفانه در تمامی مراکز پروژه های نفتی و گازی به ویژه در جنوب کشور اقدامات اولیه برای پیشگیری این بیماری، صورت نگرفته است. به عنوان نمونه در پایتخت کشورمان در کارخانه های خودروسازی نیز این اقدامات پیشگیرانه بصورت ناقص انجام شده است. به همین منظور از شما می خواهیم که اقدامات زیر را به وزارت کار، وزارت صنایع ابلاغ و وزارت بهداشت را نیز ناظر به اقدامات زیر بفرمایید:

١- در کلیه مراکز صنعتی و تولیدی کارت زنی های چشمی نصب شود

٢- ضد عفونی نمودن کلیه بخش های مراکز تولیدی و همچنین کارگران در هنگام ورود

٣- تمامی نگهبانی ها کارخانه ها و وردوی شهرک های صنعتی مجهز به تب سنج لیزری شوند تا به آسانی حرارت بدن کارگران در هنگام ورود و خروج قابل اندازه گیری باشد

٤- ماسک و دستکش یکبار مصرف برای همه کارکنان چه کارگر و چه کارمند از سوی کارفرمایان تهیه و الزام آن تاکید شود

٥- ضدعفونی کردن مرتب حمام ها، سرویس های بهداشتی در همه واحدهای تولیدی به ویژه در پروژه های نفتی و شرکت های پیمانکاری

٦- ملزم کردن افسران ایمنی و طب کار جهت نظارت های بهداشتی در همه واحدهای تولیدی

٧- کم کردن ساعات کاری کارگران جهت داشتن زمان لازم برای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی

٨- رعایت سختگیرانه بهداشتی در رستوران های کارخانه ها

٩- الزام بازدید بازرسان وزارت کار و وزارت بهداشت از کارخانه ها ، کارگاه ها و پروژه های مختلف صنعتی، ساختمانی و …

با توجه به اینکه سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران بارها به نمایندگان به اصطلاح کارگری مجلس نامه نوشته و موارد غیربهداشتی و غیرقانونی کارفرمایان را به اطلاع شان رسانده و آنان نیز با نادیده گرفتن این نامه ها به اعمال غیرانسانی کارفرمایان تاکید داشته اند، ما مجبور شده ایم در ٥ تیرماه سال جاری با نامه نگاری و در ١٠ تیرماه دیدار با مسوولان شرکت نفت و گاز پارس (POGC)موارد غیرقانونی و غیرانسانی و غیربهداشتی شرکت های زیر مجموعه اشان را متذکر گردیم. همچنین دوبار نامه ای به مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارسال کرده و موارد غیربهداشتی و موارد غیرقانونی که کارفرمایان زیر مجموعه این منطقه با ذکر شرکت و موارد خلافی که انجام می گردد، اعلام نموده ایم اما گوش شنوایی نبوده است. برای اطلاع از این امور خلاف می توانید به نامه های ما و سایت سندیکا رجوع کنید.

نظر به اینکه عدم رعایت موارد بهداشتی گفته شده در متن این نامه بازی با زندگی و جان خانواده های کارگری است به شما به عنوان عالیرتبه ترین مقام قانونی اعلام می کنیم هرگونه خسارت جانی به کارگران در صورت عدم رعایت نکات بالا را در دادگاهها علیه وزارت کار، صنایع و بهداشت پیگیری خواهیم نمود.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

١٠ اسفند ١٣٩٨