در شرکت تهران بوران چه می گذرد؟

دفترمرکزی: تهران خ قائم مقام فراهانی

انبار مرکزی: شهرک صنعتی بهارستان کرج

فعالیت: واردات کالاهای آرایشی, بهداشتی و لوازم خانگی مانند: لوازم خانگی براوون آلمان, باطری دوراسل آلمان شامپو شولدرز فرانسه, مسواک و خمیردندان کرست ,بیسکویت و چیپس با مارکهای لبینزوبالزن از آلمان وانواع لامپهای روشنایی آلمانی .

در بیشتر استانهای ایران نمایندگی فروش داشت .

در سال ١٣٩٦ بعد از گرانی نرخ ارز و تحریمهای سخت گیرانه تقریبن واردات آن قطع شد و فعالیت های آن محدود. همزمان به دلیل ادعای حمایت از تولیدات داخلی و به جرم احتکار محصولات انبارهای اصلی آن به مدت نزدیک به چهارماه تعطیل شدند و بعد از پرداخت جریمه رفع پلمپ گردید . این موضوع هم باعث شد بخشی از کالاها که تاریخ مصرف داشتند غیرمصرفی شود و هم تعداد زیادی از نیروهای این شرکت بیکارگردند.

حدود بیش از ٥٠٠ نفر به طور مستقیم شغل خود را از دست دادند از جمله پرسنل و کارگران مشغول در انبارها, نگهبانان, ویزیوتورها و تأثیردر فروش مغازه دارانی که از این شرکت محصولات , آرایشی وبهداشتی و خانگی استفاده می کردند و همچنین راننده هایی که این محصولات راپخش می کردند.

نمایندگیهای بعضی از استانها که یا شخصی یا نمایندگی مستقیم شرکت برای فروش را بر عهده داشتند تعطیل شدند از جمله نمایندگی همدان که حدود ٢٠ نفر را مشغول کرده بود. از دو نمایندگی اصفهان یکی تعطیل شده است, نمایندگی گرگان نزدیک به یک سال است که جنسی تحویل نگرفته است . در تهران انبارهای شرق و غرب آن به انبارآزادی منتقل شده اند. در میدان آزادی به صورت پیمان کاری محصولات این شرکت را لیبل می زدند با حدود ١٥ نیرو که آنهم تعطیل شده. در کرج و درهنگام فعالیت عادی انبارهای که از محصولات پر بودند تعطیل شده اند از جمله: انبار لپ لپ در شهرک صنعتی, پاکشوما در کمال آباد, فخرایران دراتوبان قزوین, انبارعطا در پلیس راه کمال آباد و یک انبار نزدیک مترو گلشهر.در این انبارها انباردار, کارگرساده و نگهبان مشغول کار بودند که متأثراز این وضعیت نیروهای دائمی جابجا و روزمزد و قراردادی ها اغلب اخراج شده اند.

این تحولات برای باقیمانده نیروهای این شرکت مشکلاتی بوجود آورده است از جمله:

١- کاهش کاری ازحدود ٢٥٠ساعت به ٢٠ تا ٤٠ ساعت که باعث کاهش شدیددردریافتیهای آنهاگردیده وپیامدآن تنزل بیشتردرتأمین نیازهای روزمره زندگی خانوادگی

٢- قطع کمکهاوحمایتهایی که قبلن به مناسبتهاوعناوین مختلف صورت می گرفت

٣- قطع ٣٥٠ هزارتومان ازدریافتیهای آنهاکه قبلن به نام کارانه اداری به آنهاپرداخت می شد.

یادآوری ٢ نکته:

الف) این شرکت درحال حاضرمشغول پخش محصولات ایرانی می باشد ازجمله:

دلسترشمس,کرِم کاما,انواع کلوچه و………

ب) بدنبال این مشکلات عده ای از کارگران به نمایندگی از بقیه نزد مدیرعامل شرکت می روند و ضمن مطرح نمودن مشلات حقوقی و گذران سخت زندگی خواهان مساعدت و توجه به وضعیت سخت معیشتی خود می شوند. مدیرعامل هم مدعی است که شرکت شرایط سختی دارد و در حال حاضر تلاش می کنیم شرکت به تعطیلی کامل کشیده نشود و از طرف دیگراگر حقوق و مزایا را افزایش دهیم مجوریم دست به اخراج بیشتر بزنیم. در پایان وعده داده که در سال جدید مساعدت هایی به عمل آورند.

کارگران هم تصمیم گرفته اند تا اردیبهشت صبر کنند که اگر به وعده ی خود عمل نکردند مسئولان شرکت,از طرق قانونی اقدام نمایند.

درپایان من هم ازکارگری که این گذارش رابه من دادخواستم برای هرگونه اقدامی مامی توانیم به آنها مشاوره بدهیم.