برای شرکت نصب نیروی اردبیل کار نکنیم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا،شرکت نصب نیرو زیرمجموعه مپنا در نیروگاه اردبیل برای کارگران پروژه ای اش پایه حقوق رو ۲۴روز طبق قرارداد حساب می کند اما ۶روز دیگر را بر طبق اداره کار به کارگران می پردازد. حقوق خیلی پایینی به کارگران می دهد. مثلا فیتر ۶ میلیون و داربست بند ۴۵۰۰ کمکی ۲۵۰۰. اضافه کارها را ساعتی ۱۴هزار تومان و مبلغ ۲۳۰هزار ماهانه بعنوان بیمه کم کرده و مالیات هم از کارگرانش بطور سلیقه ای هر ماهه کسر می کند. روزهایی که برف میاید یا باران که زیاد است اصلا و ابدا تعطیلی وجود ندارد و در شرایط سخت و یخبندان باید کار کرد.

کارگران هنوز حقوق مهرماه را دریافت نکرده اند. برای دریافت حقوق شهریور چند بار دست به اعتصاب زده اند. وضعیت خوابگاه مناسب ولی اوضاع سرویس کارکنان افتضاح است. سرویس بهداشتی دو تا بیشتر نیست که آن هم همیشه لوله هایش یخ زده و بدون آب گرمه است. غذای بسیار افتضاحی به کارگران می دهد.

به نیروهای کارگری هم پیشنهاد می دهیم محل کار را ترک کرده تا کارفرما بفهمد با کارگر باید درست رفتار کند. آیا در خانه مدیران این شرکت زن و بچه هایشان هم بدون آب گرم زندگی می کنند که کارگر را در این شرایط نگه داشته اند. برای خودمان و کارمان شخصیت قایل شویم و برای شرکت هایی که احترام انسانیت را نگه نمی دارند کار نکنیم.

#############

گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها و سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران این پروژه را تحریم کارگری کرده است و از برادران کارگر تقاضا می کنیم برای کار به آنجا نروند