گزارشی از تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی!

همسان سازی کجا بود؟ دروغ، فریب، ریا بود!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٣ اسفند ١٣٩٩ از ساعت ١٠ صبح بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به همسان سازی فریبکارانه و عدم محاسبه درست مستمری ها و اختصاص بودجه ٩٠ میلیاردی به دیگر گروه هایی که سهمی در سازمان تامین اجتماعی نداشته، ترمیم قدرت خرید را خواستار شدند. هر چند مدتی است کنشگران این عرصه با تهدیدهای پلیس سیاسی روبرو می شوند اما با این حال بازنشستگان در ١٩ شهر ایلام، تهران، نیشابور، اهواز، خرم آباد، تبریز، اراک، کرمانشاه، یزد، اصفهان، اردبیل، قزوین، اراک، رشت، مشهد، شوش، دزفول، شوشتر، کرج در مقابل سازمان تامین اجتماعی شهرشان گرد آمده و از تبعیض و مستمری های حقیرانه گفتند. از جمله شعارها این بود: «دستهای ما خالیه-وضع شما عالیه، حقوق های نجومی-فلاکت عمومی، بیمه های تکمیلی-دزد سر گردنه»

در تهران بازنشستگان با سخنرانی و راهپیمایی از مقابل وزارت کار تا سازمان تامین اجتماعی شعارهایی علیه بودجه سال جاری دولت و ریاست سازمان تامین اجتماعی و نظام سرمایه سالارانه حاکم بر اقتصاد و سیاست دادند. با درگیری یک بازنشسته با جوان لباس شخصی که مرتب از همه عکس می گرفت، با شکیبایی بازنشستگان تهرانی خاتمه یافت.

بازنشستگان فولادی و معدنی در مقابل مجلس در تهران با پلاکارد« برقراری حقوق و درمان بازنشسته مطابق آیین نامه فولاد در جدول ٧ قانون بودجه» تجمع کرده بودند.

در اراک کارگران هپکویی با به دوش گرفتن تابوت نمادین شرکت هپکو و راهپیمایی به مرکز شهر اراک و سپس سازمان تامین اجتماعی پرداختند.

در قزوین بازنشسته ای از بی ادبی رییس تامین اجتماعی و که با بی اعتنایی با این تجمعات برخورد می کند گفت و اعلام کرد که ایشان به جای پاسخگویی به نیروی انتظامی زنگ می زند.

در یزد نامه ای به امضای تجمع کنندگان به مدیرکل تامین اجتماعی یزد نوشته و خواستار رفع مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان شدند.

تجمعات در ساعت ١٢ خاتمه یافت.