سیب زمینی و خیانت به مردم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، وقتی همه چشم به خلافکاری ها می بندند و پدرسوخته بازی در میان سودجویان به امری عادی تبدیل می گردد سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد. در سالهایی که بدلیل بی مدیریتی و نبود صادرات، فروش سیب زمینی ناممکن می شود کشاورزان در اواخر فروردین بالاجبار این حجم وسیع سیب زمینی را در بیابانها و حاشیه جاده ها و حاشیه شهر و روستا تخلیه می کنند که پوسیدگی سیب زمینی علاوه بر بوی بد، محل پرورش پشه ها و مگس و میکروبها و ویروسها میشود و …..

با دادن سموم بی کیفیت و ریختن اسید به داخل چاه آب که در سیب زمینی باعث افزایش نیترات می شود. در واقع بایدppm حدود 170 باشد ولی با این روش تا 480 و 710 هم دیده می شود. سالهاست نتایج ریختن اسید به داخل آب در کشت پیاز محرمانه تلقی شده و اعلام نمی گردد. با این روش در برداشت سیب زمینی در هر هکتار 20 تن تا 40 تن که باید بصورت عادی برداشت کرد را به سطح 80 تا 100 تن در هکتار می رسانند. برگشت خوردن سیب زمینی ها از مرز عراق به دلیل وجود نیترات زیاد از جمله این زیان هاست.

سودجویی ها و عدم نظارت بر فرایند کشت محصولات و استفاده از کودهای شیمیایی نامرغوب و ریختن اسید در آب باعث کم خونی در بچه ها و ایجاد سرطان در بزرگسالان می شود. همین اتفاق در برنج های وارداتی از هند و پاکستان که دارای آرسنیک بالا به دلیل استفاده از سموم بی کیفیت است باعث افزایش نرخ مبتلایان به سرطان گشته که وزارت بهداشت در همدستی با بازرگانان، اعلام نمی کند.