گزارشی از روند نامه به رهبری!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در پی اعتراضات مرداد ماه ١٣٩٩ نامه هایی به ارگان های ذیربط از جمله وزارت نفت، وزارت کار، بازرسی کل کشور، قوه قضاییه و رهبری نوشته شد. نامه کارگران پروژه ای به رهبری به شماره ١٤٢٨٩٥/8 به تاریخ ١٥/١٠/٩٩ به وزارت کار ارجاع شد و وزارت کار نیز برای اداره کار بوشهر جهت پیگیری و پاسخگویی فرستاد. با آنکه بازرسین اداره کار بوشهر برای بررسی وضعیت کارگران پتروشیمی ها منطقه اقدام کرده بودند اما با کمال تعجب با درب بسته این پتروشیمی ها مواجه و از ورود آنان به پتروشیمی ها جلوگیری شد.

اداره کار بوشهر از این عمل خلاف پتروشیمی ها شکایت نمود و حتا ورود دادستان بوشهر به این پرونده نیز کارساز نشد و دستان قدرتمند مافیا درب های پتروشیمی ها بر روی بازرسین وزارت کار بوشهر بسته است و پتروشیمی ها از هرگونه خلافکاری در حق کارگران همچنان مصون مانده اند.

طبق اخبار رسیده به سندیکا مدیر منطقه ویژه به تازگی عوض شده است. در روز چهارشنبه 19 خرداد جلسه ای در استانداری بوشهر با حضور فرماندار عسلویه، نماینده دادگستری، مشاور وزیر کار آقای دکتر سنگسری و نماینده اداره کار بوشهر برگزار شد و موضوع گردن کلفتی پتروشیمی ها و وضعیت بد کارگران پروژه ای شاغل در این پتروشیمی ها مورد گفتگو قرار گرفت.

مدتهاست پتروشیمی ها به اداره کار بوشهر فشار می آورند تا مسوولیت بازرسی کار را به افسران ایمنی این پتروشیمی ها بدهد که تاکنون با مقاومت این اداره روبرو گشته است. مدیران پتروشیمی ها با این شیوه می خواهند هیچ مقام قانونی حق ورود به اجحافاتی که در حق کارگران می کنند را نداشته باشد.

از کارگران خواهشمندیم اجحافاتی را که در حقشان روا داشته می شود را به اداره کار بوشهر چهارراه کشتیرانی- روبروی راهنمایی و رانندگی- اداره کل تعاون و کار طبقه همکف – مدیر روابط کار آقای شهریور اعلام کنند.

مافیای پتروشیمی نظارت هیچ ارگانی را نمی خواهد. این افراد چه کسانی هستند که بالاتر از قانون رفتار می کنند و منافع چه اشخاصی را نمایندگی می کنند؟

اما قدرت کارگران بی تردید بالاتر از هر مافیایی است. پیگیری ها تا حصول به نتیجه ادامه دارد.