بازنشستگان پر افتخار! گرد هم آییم و با اتحادمان، دستاورد هایمان را تحکیم ببخشیم!

خواهران و برادران بازنشسته، سالی که گذشت حماسه ای بود که در مقابل بی عدالتی رقم زدیم. با آنکه کانون عالی بی خاصیت که نمایندگی ما را یدک می کشد ، می بایست پیشگام افزایش حقوق ها و گرفتن سرمایه های ما از دولت باشد به اهرمی برای ساکت کردن و گرسنه نگه داشتن ما، با همکاری سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است.

کانون های بازنشستگی سازشکار برای آنکه از کانون عالی عقب نمانند و بتوانند به لفت و لیس خود ادامه دهند، با زدن بنرها اعلام پایان همسان سازی را مذبوحانه فریاد زدند و حتا برای آقای اصدقی نماینده بازنشستگان تبریزی پرونده سازی کردند تا نوکری خود به مافیا رابه نمایش عمومی بگذارند.

اما همه این فریبکاری ها در مقابل عزم ما فروریخته و خواهد ریخت.

در سال گذشته توانستیم:

١- ١٧میلیارد تومان پولی که از همسان سازی ربوده شده بود را با اتحاد خود به سر سفره بازنشستگان بیاوریم.

٢- توانستیم مستمری بازنشستگان با حداقل ده سال سابقه را که در اردیبهشت سال قبل ٦٥٠ هزار تومان می گرفتند را به مبلغ ١ میلیون و ٣٣٠ هزار تومان برسانیم که هنوز کافی نیست و با حداقل حقوق فاصله ای ٢میلیون و ٥٠٠ هزار تومانی دارد.

٣- با کمک سخنرانی های آتشین شما در تجمعات متعدد توانستیم موضوع رایگان بودن واکسیناسیون علیه کرونا را به دولت تحمیل کنیم.

٤- توانستیم جلسه ای با علی اصغر بیات (نماینده بی عرضه مان) برای پاسخگویی به سوالاتمان ترتیب داده و ایشان را وادار کنیم از ٨٩ هزار میلیاردی که در مجلس می خواستند به ٦٠ هزار میلیارد کاهش بدهند، دفاع کند و به مجلسیان بگوید که با پیرزنان و پیرمردان استوار طرفید.

٥- توانستیم مجلس و سازمان برنامه و بودجه را مجبور کنیم که مبلغ ٨٩ هزار میلیارد را برای همسان سازی اختصاص دهند، هر چند که آنان به دنبال لفت و لیس و ماست مالی کردن گندکاری هایشان با این ٨٩ هزار میلیارد هستند، که با همت پیرانه مان نخواهیم گذاشت که چنین بشود.

٦- توانستیم این حق خواهی را به سراسر ایران تعمیم داده همه بازنشستگان (حتا خانه کارگری ها و اعضای کانون بازنشستگان ) را به خیابان بیاوریم که باعث شد حسن صادقی پهلوان پنبه برای عقب نماندن از ما و به بیراهه بردن خواسته هایمان به میدان بیاید.

– ٧ توانستیم بسیاری از مسوولان کانون های بازنشستگی را مجبور به پاسخگویی کرده و حتا مسوولین سازمان تامین اجتماعی ما را خواسته و با ما جلسه بگذارند و حرف هایمانًرا بزنيم.

٨- توانستیم به قدرت خود پی برده و کادرهای ارزشمندی را به جنبش بازنشستگان بیفزاییم. هر چند که مافیا با همدستی پلیس سیاسی تلاش دارد کنشگران این عرصه را با تهدید تلفنی و پرونده سازی، و حتا حکم سنگین برای اسماعیل گرامی، ما را از فعالیت باز دارد. اما چه باک ، «ماییم و کهنه دلقی کاتش بران توان زد. »

امروز ٨٩ هزار میلیارد تومان مبلغ همسان سازی را با اتحاد خود باید به سر سفرهایمان بیاوریم و اجازه دستبرد زدن و حیف و میل آن را به مدیران سازمان تامین اجتماعی که با بهانه های مختلف، بدهی به بانک رفاه، خریداری کارخانه هپکو(گندکاری سازمان خصوصی سازی)، پرداخت به صندوق بازنشستگان فولاد ( که بی عرضگی مدیران دولتی و خصوصی سازی را به ما تحمیل کنند) ندهیم، تا همه این پول به سر سفره رنگ و رفته مان باز گردد.

تلاش امروز ما ، رونق سفره فردای همه بازنشستگان است. متحد شویم.

بازنشستگان سندیکای کارگران بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ ٢٧ خرداد ١٤٠٠