نه به بی قانونی و گرسنگی!(9)

اندک اندک جمع مستان می رسند

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا از پروژه های نفت و گاز، همچنان برادران ما در حال تخلیه کارگاههای خود هستند. امروز ٥ تیرماه پالایشگاه آدیش جنوب کنگان، نیما آزمون فلز، شرکت پیشرو صنعت پترو پالایش آدیش، ارتباط فجر، ODCC اصفهان، شرکت رجال، شرکت بحر آنرژی روغن سازی نفت سپاهان، پالایشگاه جفیر NG1300، پترو پالایش کنگان سایت الفین شرکت های گاما-ساپک-ماشین سازی اراک به کلی تعطیل شده است، پیمانکاری هخامنش نوروزی شهر اردکان، فاز ٢ پالایشگاه بیدبلند پیمانکاری سازو کار تهران ٢، شرکت گرما گستر پالایشگاه NGL جفیر، کارگران پروژه ای نیروگاه رامین اهواز، شرکت پترو باد ماهشهر، جمعی از پیمانکاری های بندرعباس کشتی سازی اسکله شهید رجایی به کمپین پیوستند. هم چنین جمعی از پیمانکاران که قبلن کارگر بوده اند با تخلیه نیروها همکاری کرده به کارفرما نوشته اند که خواهان تجدید نظر در قرارداد هستند تا بتوانند خواسته های کارگرانشان را برآورده ساخته و پروژه را به موقع تحویل دهند. تاکنون ٢٧ هزار کارگر به کمپین پیوسته در کنار خانواده های خود آرمیده اند.

در این میان آقای دهکردی از شرکت جهان پارس لیستی را برای بلک لیست کردن کارگرانش آماده کرده که بعد از موفقیت کمپین، پاسخ این کار ظالمانه اش را با تحریم نیرو خواهیم داد.

برادران، با حرکت جمعی شما خبرگزاری ایلنا امروز ٤ مطلب در مورد اعتصاب نوشته است و نماینده مجلس از دشتی و تنگستان غلامحسین کرمی، موسی احمدی (نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه) هم در مورد این اعتصاب اظهار نظر کرده اند که این نشان دهنده قدرت شماست. ما از همه کارگرانی که به شهرهایشان رفته اند می خواهیم به دفاتر نمایندگان شهرشان رفته و مشکلات را به آنان به صورت مکتوب نوشته و شماره دبیرخانه را در گروهها بگذارند تا ما پیگیر شویم.

صبور باشیم و از توهین به برادران خود که هنوز متاسفانه مشغول کارند، خودداری کنیم. آنان ناآگاه هستند باید برایشان توضیح دهیم که موفقیت این کمپین چقدر به نفع آنان است. برای تنبیه کارفرمایان ظالم عجله نکنید. فردای موفقیت کمپین آنان را با تحریم نیرو به غلط کردن خواهیم انداخت.

اخبار کارگاههای خود را فقط در گروههای کارگری پایپینگ بگذارید تا دست کسانی که می خواهند از این کمپین برای خود کلاهی بدوزند را کوتاه کنیم. با افرادی که نمی شناسید وارد گفتگو و دادن خبرهای کمپین نشوید. اگر کسی طالب دانستن اخبار است به سندیکای فلزکارمکانیک ایران رجوع کند. امروز خیلی ها برایمان کاسه داغ تر از آش شده اند، به آنان اعتماد نکنیم.

هوشیار باشیم. زمانی به سرکار خواهیم رفت که کارفرمایان شرایط ما را پذیرفته و در قراردادها خواسته های کمپین را نوشته و مُهر امضا کرده و برایمان واتساپ کنند.

برادران خود را تشویق به تخلیه کارگاهها کنیم.