نه به بی قانونی و گرسنگی! (٣٩)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٧ مرداد ماه ٤٠ روز از اولین تخلیه کارگری در شرکت فراب نیروگاه بیدخون برای بدست آوردن دستمزدهایی انسانی و ٢٠ روز کار و ١٠ روز مرخصی دست به اعتراض زده و نیروگاه را به قصد خانه های خود ترک کردند، می گذرد و ما همچنان بر خواسته های ٨ گانه خود ایستاده ایم. تمامی ترفندهای کارفرمایان و نوکران شان به در بسته خورده است. از تهدید، توهین، اخراج، بلک لیست کردن تا گروگان گرفتن حقوق های عقب افتاده کارگران، ولی کارگران همچنان در خانه مانده و از این ترفندها نترسیده اند و پشت به پشت هم داده اند تا به خواسته های انسانی خود برسند و اینقدر شرمنده همسر و فرزندانشان نباشند.

شرکت ها به همراه نوکرانشان تلاش دارند برای اینکه قراردادهایشان لغو نشود و از پروژه بیرونشان نکنند خود را فعال نشان دهند به همین منظور فورمن ها، سرپرستان به تلاش افتاده حتا خود فیتری و یا جوشکاری می کنند، اما این دست و پا زدن ها فایده ای ندارد و باید به خواسته های کمپین تن بدهند.

بعضی از شرکت ها حتا با افزایش حقوق ٣٠ درصدی و ٢٢ روز کار و ٨ روز مرخصی موافقت کرده اند اما کارگران نپذیرفته و در خانه مانده اند.

همسران کارگران پروژه ای بارها به ما نامه نوشته و اعلام کرده اند که گرسنگی خواهند کشید اما دیگر به شوهرانشان اجازه نمی دهند با شرایط قبلی کار کنند و منتظر نتیجه کمپین خواهند ماند، که درود بر شرفشان.

با تماسی که بخش مجلس وزارت نفت دیروز با نماینده ما، آقای مازیارگیلانی نژاد گرفته امیدواریم گشایشی هرچه زودتر اتفاق بیفتد.

با کمپین هستیم و متحد می مانیم.

کارگر برادر کارگر