نه به بی قانونی و گرسنگی! (٥٣)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا امروز ٢٠ مرداد خبردار شدیم که ٨ جوشکار شرکت آوا صنعت فراسکو با گفتگوی دوستداران کمپین با این جوشکاران تسویه کرده به خانه آمده اند. که درود به شرفشان. در این شرکت فقط چند کمکی و فورمن مهرابی مانده اند. در حال حاضر جوشکار برق آرگون ۳۰ میلیون در برازجان کنار تخته، اورهال روزی ۲ میلیون، در پالایشگاه آبادان فیتر ۱۵ میلیون بر طبق کمپین حقوق می گیرند. پس کارگران عجله نکنند و حقوق کمتر از آنچه کمپین گفته است قبول نکنند. همچنین راننده سایدبوم ها از هفشجان با شرکت آروین قم با عیدی سنوات ۲۵ میلیون تومان قرارداد بسته اند.

در جلسه دیروز پالایشگاه اصفهان با پیمانکاران، پیمانکاران گفته اند فقط با ٢٠ درصد افزایش حقوق به کارگران اعتصابی موافقند و هر زمان به کار برگشتند حقوق فروردین به بعد را خواهیم داد. که با بی اعتنایی کارگران مواجه شده اند. متاسفانه گروگان گرفتن حقوق کارگران برای بازگشت به کار آنها تنها اهرمی است که پیمانکاران در دست دارند. در همین راستا کارگاه فاز دو پالایشگاه آبادان هنوز حقوق خرداد ماه رو پرداخت نکرده است و شرط پرداخت را بازگشت کارگران به سرکار اعلام کرده که نیروهای بومی امروز در اعتراض به این کار غیرانسانی در مقابل پالایشگاه آبادان اجتماع کردند.

به پیمانکاران پالایشگاه اصفهان، فاز ٢ پالایشگاه آبادان، شرکت توانمند، پتروشیمی سلمان فارسی ماهشهر شرکت پارسیان به پیمانکاری برجی، پیمانکار محمود گرامی در پتروشیمی آدیش جنوبی شرکت پیشرو صنعت باختر، اخطار می کنیم حقوق های عقب افتاده کارگران را بپردازند تا در گفتگوهایمان با شرکت نفت نامشان را به عنوان زیر پا گذاشتن قانون کار نبریم.

در پتروشیمی بوشهر شرکت سازپاد با قول های داده شده به کارگرانی که به کار بازگشته اند به جز گروه پایپینگ و نصاب ها، یک برگ قرارداد سفید امضا به همه کارگران داده اند تا آنان با نوشتن نام و امضا تحویل بخش اداری بدهند و هر کسی راضی به این کار نشده است گفته اند برای تسویه مراجعه کند. با توجه به اینکه بارها به کارگران گفته ایم اولین شرط مذاکره با کارفرمایان پرداخت حقوق های عقب افتاده و سپس واتساپ کردن قراردادهاست باز هم کارگران به وعده های دروغین باور کرده به سرکار رفته و متضرر هزینه رفت و برگشت می شوند.

چه پتروشیمی ها، چه شرکت های مادر، و چه پیمانکاران در سالهای گذشته سودهای خوبی برده اند. سود سه ماه پارسال و امسال بیشترشان ۴ برابر شده است. پتروشیمی تخت جمشید درآمد چهار ماه اول امسال نسبت ب پارسال ۴ برابرشده ۲۱ هزار میلیارد تومان. پتروشیمی امیر کبیر از ۱۹ هزار میلیارد شده ۵۷ هزار میلیارد تومان.پتروشیمی نوری درآمد چهار ماه پارسال از ۳۲ هزار میلیارد شده ۱۲۷ هزار میلیارد تومان. پتروشیمی خارک درآمد چهار ماه پارسال ۶ هزار میلیارد تومان بوده امسال شده ۲۸ هزار میلیارد تومان. حالا چرا زورشان می آید حقوق کارگر را زیاد کنند نمی دانیم.

برادران کارگر همه این تهدیدها و به گروگان گرفتن حقوق ها به معنی آن است که پیمانکاران تاکنون نتوانسته اند کارگر جایگزین کنند وگرنه این چنین کارگران را تهدید نمی کردند بلکه کارگر آورده و همه اعتصابیون را اخراج می کردند. صبور باشیم، کارفرمایان دیگر فرصتی ندارند و کم طاقت شده اند. پیروزی با ماست.

دوستان جوشکاری که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند توجه کنند، حواسشان به کمکی ها باشد تا آنان نیز بر طبق کمپین قرارداد نوشته به سرکار بیایند در غیر این صورت از کار برای پیمانکار خودداری کنند چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این کمپین متعلق به همه است و باید از همدیگر حمایت کنیم.

باز هم تاکید می کنیم برای بازگشت به کار، ٨ بند کمپین باید اجرایی شود.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم