نه به بی قانونی و گرسنگی! (٥٥)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٣ مرداد ١٤٠٠ کارگران خواهان کمپین ٢٠-١٠ به پیروزی های جدیدی دست یافتند. پتروشیمی دماوند با تمام بند های کمپین موافقت نموده و به تمامی جوشکاران و فیتران اعلام کرده که به کارگاه برگردند و طبق کمپین قرارداد امضا کنند. همچنین پیمانکاری حسین شهبازی با کارگران اورهال با روزی ٢ میلیون قرارداد برای کار در نیروگاه سرچم زنجان بسته است. پیمانکار کرامت ارجنگ برای ترمینال صادراتی نفت سپاهان با کارگران قرارداد بسته و برایمان ارسال کرده است. ۷۰ جوشکار با شرکت ایران آروین قرارداد بر طبق کمپین بسته بودند که برای ما قراردادهایشان را فرستادند. پیمانکاری برزو منصوری در عسلویه به جوشکاران به ازای بیست روزکار ٣٠ میلیون تومان می دهد. پیمانکاری صدیقی با ارسال بیش از ٢٠ قرارداد که با جوشکار، فیتر و کمکی بسته است به کمک جوشکار ١٠ میلیون، به فیتر هم ٢٧ میلیون می دهد. از پالایشگاه آبادان هم خبرهای خوبی رسیده تا زمان بسته شدن قراردادها و ارسال آن از افشای آن فعلن معزوریم.

شرکت اکسیر صنعت پاد جم، معاون کارگاه آقای مظلوم قرارداد مخفی با جوشکاران فول تست طبق کمپین بسته تا حقوق بقیه نیروها را اضافه نکند.

امروز با عهدشکنی کارفرمای اکسیر تمبک که به کارگران قول بسته شدن قرارداد بر طبق کمپین را داده بود ، کارگران دست از کار کشیده و در محوطه پروژه دست به اعتصاب زدند. این سزای همه کارفرمایان بدقول است و کمپین از این کارگران حمایت می کند.

مطلع شدیم پروژه ماهشهر تهران جنوب ، پس از لغو قرارداد پیمانکار مرادی، پیمانکاری به اسم محسنی آگهی استخدامی داده و نیروها برای تست نام نویسی میکنند امیدواریم کارگران هوشیار بوده بر طبق کمپین قرارداد بنویسند. همچنین پیمانکار لیموچی خط فلر سایت یک پتروشیمی بوشهر شرکت جهانپارس با فریب، کارگران را هر هفته سر دوانده و هر هفته اعلام می کند آخر هفته قرارداد می بندیم تا کارگران را خسته کند. از کارگران درخواست می کنیم که کارگاه را تخلیه کرده به خانه هایشان بازگردند.

دوستان، بارها می شنویم که کارفرمایان به کارگران می گویند شما به سرکار برگردید پس از پیروزی کمپین ما بر طبق کمپین با شما قرارداد خواهیم نوشت. هر قراردادی که نوشته می شود یک پیروزی برای کارگران است پس فریب اینگونه سخنان را نخوریم و تا با مقررات کمپین موافقت نکرده اند به سرکار باز نگردیم.

از همه دوستانی که قرارداد می نویسند و به سرکار می روند خواهش می کنیم هوای مونتاژکاران، کمکی ها، و دیگر شغل هایی که با هم اعتصاب کردیم را داشته باشند و به آنان نیز کمک کنند تا بر طبق کمپین قرارداد نوشته به سرکار برگردند. این کمپین متعلق به هر کسی که در پروژه های نفت و گاز و نیروگاهی کار می کنند، است. با هم باشیم.

باز هم تاکید می کنیم برای بازگشت به کار، ٨ بند کمپین باید اجرایی شود.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم