نه به بی قانونی و گرسنگی!(٨٢)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٣ شهریور صبح جوشکاران اکسیر آبادان با مذاکره با مدیر پروژه و سرپرست کارگاه موفق شدند ٢٠/١٠ را اجرایی کرده و از شنبه مشغول به کار شوند. اما امروز عصر نماینده کارگران به مدیر پروژه اطلاع داد که موضوع عیدی و سنوات باید به صورت مجزا پرداخت شود و اینکه در دل حقوق باشد (مانند قبل) مورد تایید نیست و شرکت عیدی و سنوات رو باید پرداخت کند. مدیریت(اکسیر) زمان خواسته تا با تهران طرح کند. «موفقیت دوستان را آرزومندیم.»

شرکت کنسرسیوم SEI&ODCC, قراردادی با پیمانکاران پالایشگاه آبادان به صورت یوان (ارزی) بسته و الان نظرش افزایش حقوق کارگران پیمانکاری هاست، ولی لابی مدیران عامل پیمانکار اجازه وارنینگ را نمی دهد . پیام ما به کارگران این شرکت استقامت و پایداری بر روی خواسته های ٢٠/١٠ است.

امروز با سرپرست دفتر فنی پایپینگ سکاف، مهندس پرتومهر مذاکره شده است تا ۵۰ درصد افزایش حقوق برای نفرات دفتر فنی اعمال بشود. متاسفانه گروه های نقشه برداری و سیویل، داربست و مکانیکال، گروه رنگ، الکتریکال و نفرات ماشین آلات و پشتیبانی سرکار بوده و انتظار دارند نماینده برایشان طبق کمپین حقوق مطالبه کند. دوستان آستین بالا زده با نماینده همکاری لازم را بکنید تا مقررات کمپین اعمال شود.

دیگر دوره پیمانکاران بی سواد و شرکت های حق خور که از بی سوادی پیمانکار سواستفاده می کنند سر آمده است.

برادران کارگر، ما هیچ راهی نداریم جز اینکه با هم متحد شویم و حقوق خود را بر طبق کمپین خواستار شویم و مانع از دست اندازی پیمانکاران به نان سفره مان شویم. ماده ١٣ قانون کار به ما این حق را داده است که دستمزدمان عقب نیفتد، بیمه مان بطور دقیق واریز شود، از امکانات رفاهی درست برخوردار باشیم و باید وزارت کار بر این موارد نظارت کرده و کارفرمایان را در صورت تخطی، مجازات کند.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر