نه به بی قانونی و گرسنگی! (٩٣)

کمپین ما الهام بخش کارگران ناراضی!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٠ مهرماه طوفان اعتصابات مراکز نفت گاز را درنوردیده است.

کارگران پارس قدرت شاغل در پتروشیمی پارس گلایکول از ٨ مهرماه به دلیل رعایت نکردن بیست ده و اضافه حقوق، اعتصاب دوباره را شروع کرده و به خانه هایشان بازگشتند. ١٥٠ کارگر از برقکار و کمکی و کانکشن کار و نیروهای دفتری همه به خانه بازگشته اند و فقط یک انباردار و نگهبان و یکی دو نفر دیگر باقی مانده اند. با بدقولی کارفرما و محاسبه بیست و دو روز کار هشت روز مرخصی که جمعه ها هم نصف روز محاسبه می شود و سی درصد اضافه حقوق، باعث خشم کارگران و اعتصاب شده است. دست از کار کشیدن و به خانه رفتن پاسخ بدقولی به کارفرمایان است.

در همین حال کارگران شرکت «پتروشیمی مروارید» از پیمانکاران فاز ۲ عسلویه در اعتراض به وضعیت کاری از گرفتن وعده‌های غذایی خود از ظهر روز پنج‌شنبه (۸ مهرماه) تا به امروز خودداری کردند. در شرایط گرمای ٥٥ درجه و حقوق های نامناسب و زیر کمپین وضعیت رفاهی افتضاح و بی اعتنایی مدیران شرکت و هیات مدیره نسبت به کمپین، برای کارگران راهی جز اعتصاب نگذاشته است.

با توجه به خبری که در مورد اعتصاب رانندگان تاور کرین گذاشته بودیم امروز اعتصاب رانندگان و اپراتورهای جرثقیل مجتمع پتروشیمی گچساران نیز به آن اضافه شده است. افزایش نیافتن حقوق و دریافت نکردن به موقع دستمزدها و از همه مهمتر محروم شدن رانندگان از سامانه ساپنا منجر به این اعتراض شده است. در نتیجه خروج آن‌ها از سامانه ساپنا که از اول فروردین امسال رقم خورده است آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند.

در همین روز رانندگان منطقه عملیاتی نار و کنگان نیز در اعتراض به شرایط حقوقی و عدم اجرای طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیدند. این تجمع ها از شرکت پالایشگاه فجر جم شروع شد در شهرک پردیس ادامه پیدا کرد و امروز دامنه آن به منطقه عملیاتی نار و کنگان رسید است.

کمپین باعث شده تا همه کسانی که از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند دست به اعتراض بزنند. دوستان کارگر کمپین ما الهام بخش همه کارگران ناراضی در پروژه های نفت و گاز شده است. درود بر همت و غیرتتان.

کارگر متحد کارگر