یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٣ آبان ماه طبق فراخوان قبلی بازنشستگان فولاد شهرهای اهواز و اصفهان و همچنین بازنشستگان تهران، قزوین، تبریز به کانون شهرشان رفته و اعتراض خود را نسبت به عملکرد کانونهای بازنشستگی اعلام کردند.

در قزوین بازنشستگان با دبیر کانون صحبت کرده و ایشان از نامه نگاری با مسوولین صحبت کردند و گفتند که پیگیر مسایل هستند. بازنشستگان قزوینی به ایشان تاکید کردند که ٨ ماه از سال گذشته و هنوز خبری از همسان سازی ١٤٠٠ نیست؟ چرا شفاف سازی نمی کنید.

در تبریز نزدیک به ٢٠٠ بازنشسته به حیاط کانون بازنشستگان رفته و نامه ای را امضا کرده و خواستار منع کار بازرسان و هیات مدیره کانون شده و حذف بازرسان و هیات مدیره را در انتخابات آتی خواستار شدند. همچنین آقای اصدقی پشت تریبون رفته چنین صحبت کردند:« ٨٩ هزار میلیارد برای متناسب سازی را خرچه زودتر عملیاتی کنید به لشگری و کشوری همسان سازی دادید چرا به ما نمی دهید؟ معلوم نیست به چه کسانی و چه مقدار همسان سازی را اجرا کردند ما حقمان را می خواهیم. ٢١ فروردین گفتند مشکل نرم افزاری است. چرا مشکل نرم افزاری باید به نفع شما بشود. به ما تهمت می زنید و می گویید آشوبگر هستند. ما اینجا جمع شده ایم و ٢٥ درصد باقی مانده همسان سازی سال قبل، ٨٩ هزار میلیارد همسان سازی ١٤٠٠، بیمه تکمیلی درست و حسابی، داروهای حذف شده، عیدی را به صورت کارگری می خواهیم. ٢٣ تا خواسته داریم. تاکنون مشکل ما حل نشده باقی مانده»

در تهران امروز ۲۳ آبان ساعت ۱۰ صبح حدود ۲۵ نفر از بازنشستگان در مقابل کانون بازنشستگان تهران جمع شده تا آقای دهقان کیا رئیس کانون تهران به پرسش ها و مشکلات بازنشستگان پاسخ بدهند. گفته شد آقای دهقان کیا جلسه دارند. بازنشستگان گفتند که ما هم برای جلسه اومده ایم. بعد از چند دقیقه مجبور شدند قفل درب رو باز کنند. با حضور بازنشستگان که ماموران امنیتی و آقای حسن صادقی نیز در جلسه حضور داشتند، آقای دهقان کیا حدود نیم ساعت شروع به صحبت و گزارش دادن به بازنشستگان کردند. که مثلن:« ما پیگیر خواسته های شما هستیم. ما در رابطه با بانک رفاه که قرار شده بخشی از سهام آن در بورس واگذار شود. ما توانسته ایم یک سال به عقب بیندازیم. ما روز چهارشنبه دو ساعت با آقای بابایی نماینده مجلس جلسه داشتیم. ما پیگیر ۸۹ هزار میلیارد تومن دیون دولت به تامین اجتماعی هستیم…. شما در فضای مجازی بر علیه بیات و کانون ها صحبت می کنید که این درست نیست این کاری است که رقبای ما می خواهند تا نگذارند ما کار کنیم»

آقای مرادی یکی از بازنشستگان در پاسخ گفت:« ما با این حرف ها قانع نمی شویم. می گویید کار زیاد کرده اید اما ما سر سفره مان چیزی نمی بینیم. آقای صادقی شما مگر نمی گفتی که اگر مرحله دوم همسان سازی اجرا نشود اردیبهشت به خیابان خواهیم آمد پس چه شد؟ چرا نیامدید: حسن صادقی در پاسخ گفت:« همسان سازی کامل اجرا شده است » بازنشسته دیگری در مورد اجرا نشدن ماده ٩٦ گفت که اگر تورم بیش از مقدار اعلامی در سال باشد می توان دوباره مستمری ها را افزایش داد. آقای مجیدی معاون آقای دهقان کیا گفت:« کی میگه باید دوباره مستمری ها رو افزایش داد… که سفسطه آغاز شد» بازنشسته دیگری در مورد حذف ٨٩ قلم داروی حذف شده از دفترچه ها و بیمه های تکمیلی حقیرانه سخن گفت. خانم بازنشسته ای نیز از امنیتی کردن اعتراضات صنفی صحبت کرد. بازنشسته دیگری گفت:« آقای دهقان کیا شما که اینقدر کارهای خوب می کنید چرا اینها را شفاف سازی نمی کنید؟ چرا نمی گویید برای بازنشسته چه کرده اید؟ چرا به دنبال ٨٩ هزار میلیارد همسان سازی ١٤٠٠ نمی روید ٨ ماه گذشته و خبری از همسان سازی نیست» در پاسخ آقای دهقان کیا گفت:« ٨٩ هزار میلیارد طلب تامین اجتماعی از دولت ربطی به همسان سازی ندارد»

دوستان بازنشسته با این گزارش خودتان باید قضاوت کنید