فریادی که طنین انداز شد!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٢ خرداد بازنشستگان به خروش آمده، فریادشان طنین انداز شد. بازنشستگان حق طلب، گوش هایی که خود را به کری زده بودند باز کردند. اعتراضات بازنشستگان که با راهپیمایی، تجمع و حتا نشستن بر روی زمین امروز آغاز شد پیامی در خود داشت که می بایست آن را گسترش داد. «همبستگی»

اعتراض در ٢٥ شهر تهران، مشهد، شوشتر، شوش، زنجان، اراک، اردبیل، کرج، قزوین، اصفهان، رامهرمز، بابل، همدان، رشت، اهواز، بندرعباس، بروجرد، ساری، کرمانشاه، تبریز، نقده، سنندج، شیراز، رشت، سولدوز، برگزار شد. در رامهرمز یک نفره، در بابل سه نفره تا راهپیمایی های عظیم.

در شیراز با مانور اقتدار نیروی انتظامی و یگان ویژه به بازنشستگان حمله شده و تعداد زیادی بازداشت شدند. در اراک بر روی بازنشستگان گاز اشک آور شلیک شد. در اصفهان با باتوم و شوکر به بازنشستگان حمله شد. البته از روزهای قبل به بسیاری از بازنشستگانی که در فضای مجازی فعال بودند پیامک های تهدیدآمیزی مبنی بر شرکت نکردن درتظاهرات ارسال گردیده بود. آنچه در این روز مشهود بود گسترش اعتراضات حتا در شهرهای کوچکی چون سولدوز آذربایجان و یا اعتراضات کوچک چند نفره بود. با آنکه محجوب و حسن صادقی در فضای مجازی مرتب اطلاع رسانی می کردند:ن تا تجمعی تا اطلاع بعدی نداریم» تظاهرات امروز نشان دهنده اعتبار این دو، میان بازنشستگان است.

در رشت در سه مکان کانون بازنشستگان، استانداری و اداره کل تامین اجتماعی بازنشستگان جمع شده بودند. در قزوین هم به همینگونه بود که در مقابل استانداری با گذاشتن ون های پلیس بازنشستگان به پارک هشت بهشت رفتند. در تهران در مقابل وزارت کار پلیس به صورت انبوه به گشت زنی مشغول بود تا هر صدایی را بی صدا کنند. در کانون بازنشستگان تهران هم که جمعی از بازنشستگان ساعت ٩ صبح حضور پیدا کردند با نبود هیات مدیره مواجه شدند. در بهارستان پلیس به بازنشستگان توصیه می کرد نه در پارک بایستند و نه به سمت برنامه بودجه بروند چون ون های پلیس هر مو سپیدی را دستگیر می کرد. تمامی میدان بهارستان و خیابانهای اطراف قرق پلیس و لباس شخصی ها بود. شنیده ها حاکی است که در تهران هم بازنشستگان بازداشت شده اند.

در اقدامی غیرمنتظره رانندگان بازنشسته شرکت واحد سامانه ٣ (بی آر تی) در مقابل اداره مرکزی شرکت در خیابان هنگام تجمع کردند تا در تهران در ٤ نقطه تجمع اعتراضی برگزار شود.