همبستگی کنفدراسیون جهانی اینداستریال (IndustriALL) با کارگران فولاد اهواز در ایران

خواهران و برادران عزیز،
من این نامه را به عنوان دبیر کل کنفدراسیون جهانی اینداستریال و به نمایندگی از طرف بیش از پنجاه میلیون کارگر در صنایع معدن، انرژی و تولیدی در ۱۴۱ کشور، برای شما می نویسم تا حمایت و همبستگی کامل خود را با کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز اعلام کنیم.

کنفدراسیون جهانی اینداستریال از شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز می خواهد تا به مطالبات کارگران رسیدگی کند. این یک امر ضروری است که این کارخانه، کار تولید را از سر بگیرد، طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کند، اضافه دستمزد تایید شده در ازای انجام کار طاقت فرسا را پرداخت نماید، کارت های ایاب و ذهاب را دوباره برقرار کرده و اضافه کاری ۲۰ ساعتی کارگران معترض را بازگرداند.

با این همه، مدیریت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به جای حل و فصل مسائل مشروع کارگران، دست به اقدامات ضد صنفی از جمله ممنوعیت ورود هفت کارگر معترض به ساختمان این شرکت و لغو حق اضافه کاری برای همه کارگران معترض شده است.

بنابراین، کنفدراسیون جهانی اینداستریال از شرکت گروه ملی صنعتی فولاد (فولاد اهواز) می‌خواهد تا برای یافتن راه‌حلی منصفانه و عادلانه، با کارگران و نمایندگان اتحادیه‌های کارگری این کارخانه برای رسیدگی به خواسته‌های آنان، مذاکراتی همراه با حسن نیت داشته باشد.

کنفدراسیون جهانی اینداستریال (IndustriALL) درکنار و متحد با کارگران فولاد اهواز در تلاش آنها برای دستیابی به رعایت کامل حقوق اساسی کار و شرایط کاری مناسب، ایستاده است.

با همبستگی،

آتل هوی
دبیر کل