هزینه های میلیاردی از جیب بازنشستگان!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز برای تعیین اعضای کاون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور جلسه ای پر هزینه در یکی از هتل های بندر انزلی برگزار شد که مورد اعتراض بازنشستگان سراسر کشور بود. به گزارش زیر توجه فرمایید:
امروز ۲۶مرداد ۱۴۰۱ ساعت ٩:٣٠ صبح با تعداد نزدیک به ۱۵۰ نفر در جلوی هتل کانون انزلی تجمع کردیم با بنرها و دیگر نوشته های اعتراضی بدون شعار و بسیار آرام و در سکوت. بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان به نمایندگی از بازنشستگان سراسر کشور در محل هتل کانونعالی در بندر انزلی مکان برگزاری انتخابات فرمایشی کانون عالی در سکوت و آرامش و فقط با در دست داشتن بنر و پلاکاردهایی، اعتراض خود را نسبت به حضور بیات و اعضای هیات مدیره فعلی کانونعالی اعلام داشتند. شرم بر مسئولانی که قدرشناس این ملت نجیب از نژاد آریا و پارسیان نیستند. نیروهای انتظامی و پلیس امنیت برخورد بسیار مناسبی با تجمع کنندگان داشتند. حتی یکی از آنان که مشغول فیلم گرفتن از ما بود می گفت کارتان عالیست اما ایکاش تعدادتان بیشتر بود.سرکار خانم رحمان نیا نیز فرمایشاتی را داشته اند.

در وسط صحبتهایم مکرر از آقای بیات میخواستم که به جلوی هتل بیایند و پاسخ ماها را بدهند که نهایتاً آقای اسدی دبیر کانون عالی که ضمناً خوش صحبت نیز هستند، نزد ما آمدند و ایشان نیز حرفهای دائمی مسئولان را تکرار کردند و گفتند که تا جمعه در هتل هستند و آقای زاهدی وفا پنجشنبه به کانون می پیوندند و قرار است که خوش خبر باشند!!!!
نیروهای لباس شخصی یکی از بازنشستگان بنام آقای رحیم سایه بان را که از تجمع فیلم میگرفت، با خودشان بردند که با تلاش فراوان در ساعت سه و ربع بعدازظهر آزادش کردند و خانواده اش از نگرانی درآمدند. و اما انتخابات…
هفده نفر کاندید هیات مدیره شدند که یازده نفر و همه از قدیمی ها دوباره ابقاء شدند و بقیه نیز علی البدل !!! به زبانی بهتر رقیب برای انتخابات نداشتند چون فرمایشی بوده و از قبل تعیین شده بودند. اینها از سه روز پیش در هتل تشریف داشتند. و همه باهم کنار آمده بودند رای گیری صرفاً یک بازی بود که قانون را دور زده باشند.
تجمع سکوت. سکوتی که هزاران حرف گفته و ناگفته در آن نهفته بود. آنهایی که اهل فهم بودند دانستند که این سکوت یعنی :
کانونعالی سالانه مبلغ درآمد بالغ بر ۱۱۱ میلیارد تومان پول بازنشستگان را کجا هزینه میکنی؟
یعنی کانونعالی تو با بیمه تحمیلی آتیه سازان چه زد و بندی داری و چرا آنرا بر پیشکسوتان جامعه کارگری تحمیل نمودی ؟
یعنی کانون عالی تو با بیمه ایران چه زد و بندی داری که باید پیران جامعه بخاطر پورسانتی که به تو میرسد اجبارا بیمه عمر شوند؟
یعنی کانون عالی چرا در مقابل عدم اجرای قانون الزام درمان سازمان تامین اجتماعی خفه شدی؟ آیا چیزی جز دریافت این پورسانتها و منافع شخصی خود و اعضای هیات مدیره کانونعالی است؟
چرا و در مقابل دریافت چه مبلغی در مورد ماده درون سازمانی و تبعیض آمیز همکار و غیر همکار سکوت کرده ای ؟
چرا جرات حضور در بین بازنشستگان و پاسخگویی شفاف را نداری؟
در مدت حضورت در کانونعالی کدام قدم مثبت را برای بازنشستگان برداشتی؟
و هزاران حرف ناگفته دیگر

ننگ بر بیات و اعضای کانونعالی که هنوز هم نمی خواهند دست خود را از جیب بازنشستگان مظلوم بیرون بیاورند و لعنت خداوند بر این هیات مدیره باد

و درود خدا به شرف بازنشستگان گیلانی که امروز از طرف بازنشستگان سراسر کشور حرف دل همه را به مجلس بزم انتخابات کانونعالی که سرپرست تعاون نیز از این خوان نعمت متنعم شده است رسانیدند
و کلام آخر بازنشسته میمیرد ذلت نمی پذیرد

ما هنوز ابتدای راه هستیم و بی شک آینده مال ماست. تجمع امروز باور بفرمایید هتل را به لرزه درآورد اینگونه نبود که تاثیری نداشت.
خدارا شکر میکنم که پیشنهاد تجمع را در جلوی هتل داده بودم و باز خدا را شاکرم که بزرگان بازنشسته یاری کردند تا حرف خودمان را بزنیم.
درود بر همه آنانی که برای عدالت و حق خواهی تا پای جان ایستاده اند!!!