اعتصاب بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه

بر اساس گزارش دریافتی از گزارشگر پیام سندیکا در مجتمع مس سرچشمه ، در روز ١٠ بهمن ١٤٠١ بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه با جمعیتی انبوه در درگاه ورودی این مجتمع دست به اعتصاب زدند.

بنا به گزارشات دریافتی از این اعتصاب، پس از انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی مس ایران، ،آقای رستمی، ظاهرا تغییرات ناخوشایندی در نظام این شرکت در حال روی دادن است. بدین ترتیب که طی یکی از تصمیمات ایشان در ٥ اسفند ١٤٠٠، صندوق بازنشستگان مس بدون اطلاع و رضایت سهامداران این صندوق به زیر مجموعه ی وزارت رفاه منتقل شده است.

به تبع این تصمیم، تعداد زیادی از شرکت های مقتدر زیر مجموعه ی صندوق بازنشستگی رو به ورشکستگی رفته و منابع مالیِ حقوق بازنشستگان و مزایای ایشان که قبلا مستقل بود در حال انتقال به سازمان تامین اجتماعی بوده و امکان تامین مزایا و تسهیلات قبلی را برای بازنشستگان ندارد.

طی این تجمع درخواست بازگرداندن بازنشستگان به صندوق مطرح بوده و بازنشستگان موکدا اعلام کرده اند که در صورت محقق نشدن مطالبه شان، این اعتصابات ادامه خواهد یافت.

قابل ذکر است که به طور هم زمان بازنشستگان در همین روز روبروی دفتر مرکزی شرکت ملی صنایع مس واقع در خیابان ولی عصر تهران نیز دست به تجمع زده اند.

گزارشگر پیام سندیکا- مجتمع مس سرچشمه