تبعیض عامل اعتصاب

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اعتصاب رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد در همه سامانه های دهگانه کم و بیش صورت گرفت اما در سامانه ٤ از همه فراگیرتر بود. این اعتصاب دلیل اصلیش تبعیض است و بس.

رانندگان بخش خصوصی شرکت های هادیان شهر و حامیان شهر به دلیل فشار کاری ١٠ تا ١٢ ساعته، حقوق های پایین، عدم اجرای قانون سخت و زیان آور مجبور به اعتصاب در روز جمعه ٨ اردیبهشت شدند.

این رانندگان با ١٢ ساعت کار پر مشقت، دریافتی در حدود ١٢ تا ١٤ میلیون تومان دارند در حالی که رانندگان استخدام رسمی شرکت واحد با همین بازه زمانی کاری ٣٠ تا ٣٥ میلیون دریافتی دارند. رانندگان رسمی شرکت واحد با ٢٠ سال کار بازنشسته می شوند ولی این رانندگان حتمن باید ٣٠ سال کار کنند تا بازنشسته شوند. شرکت های پیمانکاری حامیان و هادیان شهر به راحتی ٥٠ درصد حقوق این رانندگان زحمتکش را به جیب میزنند و ماهیانه حداقل ٢٠ میلیارد تومان درآمد ماهانه از اجحاف و زیر پا گذاشتن قانون بدست می آورند.

هشدار ٢٠٠٠ راننده بخش خصوصی شرکت واحد نشان از پتانسیل بالای حرکت های اعتراضی این رانندگان را نوید می دهد. چه رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد و چه کارگران پروژه ای نفت و گاز همگی خواهان برچیده شدن بساط دزدی این پیمانکاران هستند.