درود به کارگران همیشه سرافراز پروژه های صنعتی ایران

کارگران این سرزمین اهورایی پرشورتر از همه سال های پیشین ، بر پیکره نابکاری ها نهیبی جانانه زده اند. کارگران با زبان شفاف خودشان در مسیر دادخواهی قرار گرفته اند و بر سر این قرارشان پابرجا و استوار مانده اند.

کارگران پتروپالایش کنگان که همگام با دیگر کارگران پروژه ای در آغاز اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به کمپین سراسری کارگری پروژه های صنعتی کشورمان پیوسته اند؛همچنان به آرمان های کمپین وفادار بوده و هستند؛آرمان هایی که بر پایه و خواست افزایش دستمزد برابر با تورم افسارگسیخته و بدون مرز می باشد.آرمان هایی که به رفاه و آسایش کارگران و خانواده هایشان و حقوق شهروندی آنان می پردازد،آرمان هایی که سرافرازی کارگران را در برابر خانواده هایشان خواستار می باشد.آرمان هایی که آسمانی نیستند و به نیازهای مادی انسان می اندیشند،آرمان هایی که به پیوندهای اجتماعی بشر می پردازد و معنای حقیقی انسان بودن را در مناسبات درست و بجای اجتماعی می بیند و نه اینکه بردگی مردم و شارلاتان بازی دلالان بی آبرو گل نموده باشد.

کارگران پتروپالایش کنگان با اینکه شرکت های پیمانکاری می خواستند با وعده ۴۰ درصد افزایش دستمزدها کارگران را به سر کار بیاورند ؛این درخواست را نپذیرفتند و به کارفرمایان گفته اند که بایستی آنچه کمپین گفته است را به انجام رسانید. با سپاس ویژه از کارگران سایت 1 مخازن و سایت 1 گروه پایپینگ و سایت ۳ گروه سیویل و…..

دست همه شما بزرگواران را می فشاریم و امیدواریم دیگر کارگران پروژه ای از این کار زیبای کارگران پتروپالایش کنگان الگوبرداری نمایند و توان نه گفتن به پیمانکاران و کارفرمایان را بیاموزند و درباره حقوق شهروندی و کارگری خودشان به هیچ روی کوتاه نیایند و به سوی خودمداری و توانمندی خود پیش رفته باشند.

کارگران بدانند تا ما نباشیم صدای سنگ جت ،دریل ،ایمپک،کمپرسور ،جرثقیل و …..در سایت نمی پیچد و کارگاه شلوغ نخواهد شد و فورمن و سوپروایزرها برای تحویل دادن پکیج هایشان، سر و دست نمی شکنند و های و هوی کارگاه به خاموشی می گراید.

دیگر الکترودی در انبر جوش گذاشته نمی شود،دیگر بچه های ابزار دقیق سوراخکاری آهن انجام نخواهند داد و سینی کاری ها انجام نخواهد گشت،دیگر ستون های بتنی و فلزی کار گذاشته نمی شوند،لوله ها فیت آپ نخواهند گشت و ساپورت های پایپینگ، مونتاژ نخواهند گشت و…

یادمان باشد که در این کمپین کارگری تنها راه پیروزی ما بردباری در برابر همه نابسامانی هاست و اگر از جبهه خودمان پایین بیاییم ؛آن پیمانکاران و کارفرمایان سنگدل و کارگر ستیز ،زندگی را برایمان تلخ خواهند نمود.

بر شما باد پایمردی و بردباری در برابر همه نابسامانی ها..

یادمان باشد سندیکای کارگران فلزکارمکانیک و کمپین سراسری کارگری ۱۴۰۲می تواند ما را با دنیایی تازه و نو آشنا نماید که ببینیم چگونه می توان در پناه خود باوری ،خود اندیشی و درون نگری به آنچه که می خواهیم برسیم.

باور داشته باشیم از امروز خواهیم توانست پایه های خودمداری را استوار نماییم تا همچون درختی که شکوفا می شود؛ در زمانی نزدیک، خودمان را پیدا نماییم و در مسیر توانمندی به پیش رویم.

وارتان خرمدین عضو سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران

٢١ اردیبهشت ١٤٠٢