نان برای زندگی، نه جان برای نان (19)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، تمامی تلاش ها برای شکسته شدن کمپین 20/10 تاکنون (26 اردیبهشت) منجر به شکست شده است و کارگران بسیار کمی به پروژه ها با وعده 40 درصد افزایش برگشته اند. برای مثال در پتروشیمی مهر کیمیا پیمانکار شهبازی ناخلف و کلاهبرداری به اسم سوزی (علی) میرزاوند و بهمن پاپی که فورمن شهبازی هستند با گول زدن کارگران با آنان قراردادهای صوری نوشته و حتا یک برگ قرارداد هم به کارگران داده نشده و به آنان گفته اند که طبق مقررات کمپین برایشان قرارداد تنظیم نموده اند. در سال گذشته هم میرزاوند در مخازن سبز همین کلاهبرداری را انجام داد و پول 50 کارگر را خورد. کارگران به هوش باشند طبق مقررات کمپین و قانون کار حتمن یک برگ قرارداد را باید به آنان تحویل دهند.

در اکسیرصنعت پادجم پتروپالایش که چند کارگر برای کار رفته بودند بعد از متوجه شدن به دروغگویی شرکت دست از کار کشیده به خانه برگشتند.

نه دستگیری کارگران، نه تهدیدها و نه پرونده سازی ها هیچکدام موثر نیفتاده و کارگران پروژه ای بر سر پیمان خود با کمپین 20/10 پافشاری می کنند.

اعلام می کنیم کمپین رهبر ندارد و همه کارگران اعتصابی رهبر هستند و پرونده سازی برای کارگران دستگیر شده وجاهت قانونی ندارد. کارگران نمی خواهند با این حقوق حقیرانه کار کنند و به همین دلیل به خانه رفته اند و هر زمان حقوقها از سوی پیمانکاران مناسب شد و 79 درصد افزایش اعمال شد به کار بر خواهند گشت. طبق قانون کار هیچکس را نمی توان به زور وادار کرد که کار کند.

همه کارگران پروژه ای پشتیبان برادران دستگیر شده و خانواده هایشان هستند و دستگیری غیرقانونی این عزیزان را محکوم کرده خواستار آزادی هرچه زودتر این برادران هستند.

کارگر متحد کارگر