کارگران نفتگر شرکت فلات‌قاره در پی خواسته های خود!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز جمعه ١١ اسفند کارگران نفتگر شرکت فلات‌قاره در لاوان تجمع اعتراضی داشتند. آنان خواستار:«برکناری نفوذی‌ها و مدیران نالایق، حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرا و پرداخت کامل بک پی ماده۱۰ و عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی» هستند. آنان گفتند:

در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیریت فنی و اداره کل حفاری، چند سالی است به دلیل افزایش تعداد دکل‌های حفاری و تعمیری و همچنین بازنشسته شدن تعداد نیروهای عملیاتی-اقماری، شرکت در نیروی ناظر عملیات ( کمپانی‌من) کمبود شدید دارد و به دلیل همین نبود نفر، بعضن برخی از دکلها به صورت یک نفره شبانه روزی اداره می شود که نه تنها استاندارد نیست بلکه باعث فرسایش جسم و روح کارگران شده آنان را به سمت خطاهای انسانی و مرگ و بیماری زودرس می برد.

متأسفانه شاهد این هستیم تعدادی از پرسنل عملیاتی شرکت با سمت ناظرعملیات و دریافت حقوق و مزایای عملیاتی – سرچاهی و حق سکو، به صورت روزکار اداری در دفاتر رؤسای عملیات و دیگر بخش‌های اداره در جایگاهی نامربوط مشغول هستند.

با توجه به کمبود شدید نیروی ناظر عملیات و اضافه شدن دکل ها در آینده نزدیک، باید مدیریت اداره حفاری جناب مهندس حیدری لوینه تصمیم بهتری در خصوص استفاده از نیروی عملیاتی آموزش دیده با سمت اقماری و دریافتی سرچاهی بگیرند. با این شرایط کاری سخت، تحقق نیافتن خواسته های بالا بی قانونی محض است.