نفتگر حق خود را می خواهد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ١٣ اسفند ٥٠ تن از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در مقابل ساختمان مرکزی تجمع کرده و خواهان حذف کامل سقف حقوق و محدودیت حق سنوات بازنشستگی، پرداخت مالیاتهای کسر شده غیرقانونی، پرداخت بک پی و اجرای ماده ١٠ و عدم ادغام و دست انداز به صندوق بازنشستگی شدند. این کارکنان در مورد تبعیض ها چنین می گویند:

همانگونه که مطلع هستید مدت‌ها پیش با تصویب هیأت وزیران مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی دولت جهت حمایت دوسویه، هم از معیشت کارکنان و هم از کالا و تولیدکنندگان داخلی، مزایایی تحت عنوان بن‌کارت خرید کالای ایرانی ” کالا_کارت‌ ” به کلیه‌ی کارکنان دولت اختصاص یابد. درحالیکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی این مصوبه را ماه‌هاست اجرایی کرده‌اند، بالاخره مسئولین حجیم نفت که به دلایل ذیل سقف بودن این امتیاز، تمایلی به تمکین از مصوبه‌ی دولت نداشتند با کلی تأخیر، اندکی مانده به پایان سال و باتوجه به سالگرد پیروزی انقلاب و نزدیکی انتخابات مجلس و طبعا عواقبی که ممکن بود گریبان گیرشان کند، استارت کالا-کارت را زدند.

تا یکی دو هفته پیش قرار بر این بود که کالا_کارت همانند بن_کارت ماهانه شارژ شده و قابلیت خرید از هر فروشگاه و دستگاه پوزی را داشته باشد اما به یکباره پای «تارا بانو» به ماجرا باز شد! حال چه شد که یک اپلیکیشن نوپا توانست چنین موقعیتی بدست آورد، چه داده و به چه کسی داده است، خدا داند و آنانی که توافق کرده‌اند.با این وجود همکارانی که موفق به نصب اپلیکیشن نشده‌اند از ناتوانی و ضعف نرم‌افزاری و سِرورِ داغان «تارا جان» که بگذریم، نوبت ذهن محدود و تَعقلِ معلولِ بانیان امر است؛ گویا مسئولین تهران‌نشین به فکر سایرین ساکن در شهرهایی جز تهران نیستند.

تنوع و تراکم مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی و بنگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی محصول و خدمات اینچنینی در شهرهایی غیر از تهران و یکی دو مرکز استان دیگر، به شدت محدود و ناچیز است! اصلا آن همکاری که در یک شهر کوچک یا حتا روستا زندگی می‌کند تکلیفش چیست؟ کارگران و کارکنانی که بصورت اقماری فعالیت می‌کنند و در بیابان و دریا و مناطق عملیاتی مشغولند چه باید بکنند؟ موبایل خود را بهمراه نبرند تا خانواده بتواند خرید کند و جهت پرداخت، بارکد تارا را به فروشنده نشان دهد؟!

به گواه تاریخ صنعت نفت ۱۱۵ساله‌ی ایران، بخصوص دربخش منابع انسانی تاکنون هیچوقت مسئولینی اینقدر دشمن با پرسنل، سنگ‌انداز، نان ‌بُر، منفعل، کم‌کار اما پرحاشیه و سردرگم را در چارت مدیریتی خود نداشته است! و از این حیث رکوردشکنی کرده است. کسانی بکار گماشته شده‌اند که تخصص ویژه‌ای در تبدیل فرصت‌ به تهدید دارند!

در حقیقت ما کارکنان نفت همگی ثروتمندیم، اما به دلیل کسر مازاد مالیات، ندادن بک پی ماده۱۰، فوق‌العاده ویژه، وام قرض‌الحسنه، اپریزال۲۰ و گرید۱۰ اما در واقعیت ما کارکنان نفت سال‌هاست حقوقمان به نیمه‌های ماه نرسیده ته می‌کشد و به چکنم چکنم می‌افتیم و زنده‌ایم به وام‌هایی که بدون رانت و امتیاز با سپرده‌گذاری شخصی از بانک گرفته‌ایم.