سه شنبه های همبستگی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٢٢ اسفند بازنشستگان در شهرهای کرمانشاه و اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند. ٢٠٠ بازنشسته تامین اجتماعی، کشوری با شعارهای:«اتحاد اتحاد/ علیه فقر و فساد – یه اختلاس کم بشه/ مشکل ما حل میشه» گرد هم آمده و به سخنرانی دوستان خود که آرزو کردند«مجلسیان و دولتیان در این آغاز سال نو حق و حقوق بازنشستگان را به رسمیت بشناسند» گوش دادند.

در اهواز نیز ٨٠ بازنشسته تامین اجتماعی، کشوری، فرهنگیان با شعارهای:«شورای عالی کار/ خیانت نکنید باز – یا مرگ یا زندگی/ ننگ بر این زندگی» را فریاد زدند.

بازنشستگان در هر دو شهر در مورد کسر یک میلیون تومان از مستمری ها توسط کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی صحبت می کردند و همگی اذعان داشتند که این حیله ای برای بریدن گوش بازنشستگان بود که با هشیاری و اعتراض همگی بازنشستگان در سراسر ایران خنثا شد.

کانون بی خاصیت عالی بازنشستگان بدون اطلاع و نظر مساعد بازنشستگان و فقط با ارسال یک پیامک اقدام به برداشت یک میلیون تومان از مستمری ها کرده بود، که با اعتراض سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی به غلط کردن افتاد و به سرعت پول های برداشت شده را به حساب ها بازگرداند.