اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد!

20 اسفند طی پیامکی که از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به گوشی های بازنشستگان فرستاده شد اعلام گردید: 1 میلیون تومان از حقوق آنان کسر می شود تا تسهیلاتی را برای آنان بعدن قایل شوند. کاشف به عمل آمد که این پول صرف خرید پتروشیمی امیرکبیر خواهد شد و کارگران سهامدار این پتروشیمی می شوند. این در حالی است که معلوم شده این پتروشیمی ورشکسته و مبلغ سهامش در بورس 8 هزار توان است که به کارگران می خواهند 32 هزار تومان قالب کنند. پرسش این است مبلغ 24 هزار تومان اضافه، قرار بود به جیب چه کسی برود؟ بعد اکثر بازنشستگان گوشی های هوشمند ندارند و یا پیامک را نمی خوانند و سواد درک این موضوع را ندارند که بتوانند با ارسال عدد 11 انصراف خود را از این دغلکاری اعلام کنند. وزیر کار به جای محکوم کردن این دزدی و شناسایی و معرفی عوامل این پدرسوخته بازی دست با ماست مالی کردن این دزدی آشکار زده است و می گوید:«برداشت از حقوق بازنشستگان، اشتباه سیستمی بود»

بازنشستگان می پرسند چرا یک بار این اشتباه سیستمی 1 میلیون اضافه به کارت بازنشستگان واریز نمی کند؟ وزیر کار چه فکری می کند؟ فکر می کند بازنشستگان مانند زیر مجموعه ایشان چاکر منش و بی فکر و احمق هستند و نمی توانند دزدی را از خدمت تشخیص بدهند؟

همه می دانند برای آنکه یک سیستم کامپیوتری کاری غیر معمول همیشگی را بخواهد انجام دهد باید یک نفر برنامه نویسی و سپس به سرور بدهد تا سیستم کار دیگری مثل کسر یک میلیون تومان از حقوق زحمتکشان را انجام دهد. در ضمن مگر می شود کانون عالی بدون هماهنگی با وزیر کار و مجموعه وزارت کار پیامکی انبوه را برای بازنشستگان ارسال کند و درجا یک میلیون هم از مستمری های کم شود؟ اگر خطای سیستمی به قول شما باشد مسوول این کار چرا جریمه و یا توبیخ نشده که اعصاب و روان بازنشسته ها را شب عیدی بهم ریخته است؟

کانون عالی که دیده پرسپولیس زیان ده را به راحتی می توان توسط مافیا به سازمان تامین اجتماعی قالب کرده و لفت و لیس قشنگی ترتیب داد، چرا کانون عالی دست در جیب بازنشستگان نکند و 8 هزار تومان سهام پتروشیمی امیر کبیر ر 32 هزار تومان جا نزد؟ هم کانون بی عرضه های عالی، هم مافیای تامین اجتماعی، هم وزیر کار و هم اتاق بازرگانی که پشت این توطئه هاست، همگی کور خوانده اند و بازنشستگان هوشیارتر و آگاه تر از مافیای توطئه گر می باشد.

برو این دام بر مرغ دگر نه/ که عنقا را بلند است آشیانه

تحریریه پیام سندیکا

اسفند 1402