کارگران نفت همچنان معترض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران عملیاتی شرکت فلات قاره سکوی لاوان امروز 25 اسفند مطابق هر هفته بر روی محوطه سکو آمده و اعتراض خود را نسبت به بی اعتنایی مسوولین شرکت نفت به خواسته های 6 گانه خود اعلام کردند. برکناری مدیران نالایق، حذف سقف حقوق و اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده 10 و پرداخت بک پی، رفع تبعیض بین مشاغل در مناطق عملیاتی، دست ها از صندوق بازنشستگی کوتاه. آنان می گویند:

گل بود به سبزه نیز آراسته شد. مطابق مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت ، به هر کارمند جدید الاستخدام در سال ۳۰ روز مرخصی استحقاقی تعلق می گیرد که وقتی سابقه اش از ۱۰ سال بیشتر شد، مرخصی به ۳۳ روز افزایش می یابد و پس از اینکه سابقه ۲۰ سال را گذراند، مرخصی اش ۳۶ روز در سال می شود.

کارمندان بالای ۲۰ سال که عمدتا بسیار متخصص و‌ مجرب هستند و در طرح اقماری باید حتمن یکی از دو متخصص مقابل هم در منطقه حضور داشته باشد تا تولید دچار اختلال نشود، متاسفانه بدلیل اینکه سالها جذب نیرو صورت نگرفته یا بخش زیادی از متخصصین بدلیل شرایط نامناسب حقوق و مزایا و عدم احترام از سوی شرکت ،شرکت را ترک کرده اند، مرخصی رفتن برای این دسته از کارکنان بسیار سخت شده است چون اگر بعد از ۱۴ روز کار بخواهند بجای مرخصی جبرانی از مرخصی استحقاقی استفاده کنند، طلب مرخصی جبرانی شان زیاد می شود و امور اداری اخطار می دهد.

از طرف دیگر، قانونی وجود دارد که کارمند می تواند به اندازه نصف مرخصی ای که استفاده کرده، مرخصی استحقاقی خود را به شرکت بفروشد، یعنی اگر مثلا شما بخواهید ۱۰ روز از مرخصی تان را بفروشید تا نسوزد، مستلزم این است که۲۰ روز مرخصی استفاده کرده باشید، این در حالی است که مرخصی رفتن به دلایل پیش گفته تقریبا ناممکن شده است

واقعا آقای علی مددی و تیمش از حل کردن این مسائل پیش پا افتاده عاجزند یا چون خودشان ذی نفع نیستند کاری نمی کنند.