یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز 27 اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اراک، اهواز، تهران، اصفهان و شوش تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شوش 130 بازنشسته با تجمع در مقابل فرمانداری به سخنرانی موسا حیدری که خواستار افشای صورت های مالی هر ساله تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان شوش شد. تجمع کنندگان دست نوشته هایی چون « یخچال بازنشسته/ خالی تر از گذشته – حقوق بازنشسته / فقط برا یه هفته» در دست داشتند.

در اراک 80 بازنشسته با شعار:«حسین حسین شعارشون/ دروغ و دزدی کارشون» در مقابل اداره تامین اجتماعی گرد آمده بودند.

در اهواز 90 بازنشسته ضمن راهپیمایی همیشگی تا مقابل اداره تامین اجتماعی شعار:« دولت سر سپرده/ فقر و فساد آورده – امسال سال خیانته/ این افتخار دولته» و دست نوشته هایی که خواهان لغو احکام صادر شده علیه وکیل زحمتکشان فرزانه زیلابی را شده بودند.

در تهران 50 بازنشسته تامین اجتماعی در اعتراض به حرف های بی پشتوانه و غیرقانونی وزیرکار و نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی دستمزد که تصمیم گرفته اند افزایش حقوق ها را با 20 درصد خاتمه دهند، تجمع کرده و سپس 8 نماینده به دیدار آقای رعیتی فر معاون وزیر رفته و اعتراضات و خواسته های خود را به ایشان بیان کردند. ایشان در پاسخ گفت:« هنوز چیزی معلوم نیست و مذاکرات ادامه دارد»

در اهواز 20 بازنشسته فولاد در مقابل صندوق بازنشستگی خود و در تهران هم 10 نفر و در اصفهان 250 بازنشسته، تجمع اعتراضی خود را برپا داشتند. دست نوشته های این بازنشستگان حاکی از آن بود که ضمن اعتراض به مستمری های حقیرانه خواستار اجرای بند یک صورت جلسه 15 مهرماه مدیرعامل بودند. همچنین اجرای طرح تکمیلی همسان سازی کار گروه را حق قانونی بازنشستگان می دانستند. آنان شعار می دادند:« فولادی، معدنی/ اتحاد اتحاد»