دوشنبه های اتحاد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، هزاران بازنشسته تامین اجتماعی در شهرهای اصفهان، اهواز، اراک، اردبیل، تبریز، تهران، بروجرد، خرم آباد، کرمانشاه، رشت، مریوان، سنندج، شیراز، همدان در اعتراض به بی اعتنایی مسوولین به خواسته های بازنشستگان مخابرات و رسیدگی نکردن به مطالبات قانونی شان از جمله اجرای کامل آیین نامه پرسنلی و استخدامی سال ٨٩ و بهبود وضعیت رقت بار درمانی و معیشتی نه تنها بازنشستگان مخابرات بلکه کلیه زحمتکشان شاغل و بازنشسته را خواستار شدند و شعار:«شاغل بازنشسته/ اتحاد اتحاد و لشگری کشوری/ تامین اجتماعی اتحاد اتحاد» را سر دادند. آنان از فشار دولت و کارفرمایان به نمایندگان کارگری برای تصویب حداقل مزد خلاف ماده ٤١ قانون کار معترض بوده و این زیر پا گذاشتن قانون را گردنکشی وزیرکار و کارفرمایان از قانون دانستند. بازنشستگان از کسر یک میلیون تومان غیرقانونی از مستمرهایشان و تحمیل کارخانه های ورشکسته و باشگاههای پر حاشیه به تامین اجتماعی و سکوت معنادار کانون عالی بازنشستگان و هیات مدیره های بی خاصیت کانون های بازنشستگی را همراهی با مافیا جهت سود شخصی برای نابودی تامین اجتماعی و طبقه کارگر دانستند.

از سوی دیگر امروز ٢٠ بازنشسته تامین اجتماعی در تهران در ساعت ٣ و به هنگام آغاز جلسات شورای عالی دستمزد جهت حمایت از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار و دادن هشدار به مسوولین جهت رعایت دقیق ماده ٤١ قانون کار و اعلام اینکه نمایندگان کارگری حق امضای صورتجلسه خلاف ماده ٤١ را ندارند، در مقابل وزارت کار تجمع کردند.

آنچه مهم است تا زحمتکشان به قدرت خود واقف نشوند و از آن استفاده نکنند، اتفاق خوبی برایشان نخواهد افتاد. اعتراض به تحمیل باشگاه پرسپولیس و کسر یک میلیون تومان از مستمری ها که باعث توقف روند کلاهبرداری از زحمتکشان شد، نشان از قدرت واقعی زحمتکشان است که باید قدرتمندتر و مستمرن اتفاق بیفتد.