اتحاد همچنان رمز پیروزی است!

امروز ١٨ فروردین کارگران فولادی رزمنده ای که قراردادهایشان در سال گذشته تمام شده بود را تمدید قرارداد نکرده و به این بهانه آنان را اخراج کردند. بیش از ٢٠ کارگر فولاد که از سال گذشته به کارخانه راهشان نداده بودند امروز قصد برپایی چادر اعتراضی در مقابل شرکت فولاد خوزستان را داشتند که با حمله عناصر حراست روبرو شدند.

متاسفانه از سال گذشته با تمام هشدارهایی که هم از سوی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و هم از سوی دلسوزان کارگران فولاد خوزستان داده شد که:« کارگران مراقب اتحاد خود باشند و به عناصر فرصت طلب اجازه تفرقه افکنی بین کارگران را ندهند و کارگران را به قراردادی و غیره تفکیک ننمایند» اما شد آنچه نمی بایست می شد.

کارگران فولاد طی حداقل ١٠ سال اخیر بارها تجربه تشکل های موقت را داشته اند و امروز دیگر باید دانسته باشند که کارکرد چنین تشکل هایی که چند ماهه شکل می گیرند و در صورت اشتباه به کسی هم پاسخگو نیستند و بعد هم متلاشی شده و همه به دنبال کار خود می روند، نمی توانند کارگران را به درستی رهبری و به اهداف کلان و موقت شان برسانند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران باز هم کارگران را توصیه به اتحاد و همبستگی می کند. اتحاد میان همه کارگران چه کارگران اکسین و چه دیگر کارگران دارد. کارگران با تجربه اندوخته شده می توانند با خرد جمعی و تاسی به شعارهایی که همه کارگران را متحد می کند از جمله :« هیچ کارگری نباید اخراج شود، طبقه بندی مشاغل برای همه و حذف قراردادهای موقت» اتخاذ کرده و با راهکارهایی همه کارگران اخراجی را به کار بازگردانند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن حمایت از کارگران اخراجی فولاد خوزستان خواهان بازگشت این کارگران به کار هستیم. سفره همه کارگران یکی است و گرسنگی یک خانواده کارگری، گرسنگی همه کارگران است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

١٨ فروردین ١٤٠٣