گربه دزده حساب خودشو کرد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بعد از انتشار خبری که خبرگزاری مهر در خصوص صحبت های رییس تامین اجتماعی در مورد چگونگی پرداخت مستمری ها در اردبیل زده بود، به سرعت هواداران هیات مدیره بی عرضه کانون های بازنشستگی به میدان آمده موضوع ٢٠ درصد افزایش را تکذیب کردند.

جامعه ایران با اینگونه بازی ها آشنایی کامل دارد و می داند برخی شایعات در حقیقت نظرسنجی برای حرکت بعدی مسوولین است. به همین دلیل است که با انتشار آن خبر« گربه دزده حساب خودشو کرد!»

اما آنچه از آن حرفی زده نمی شود موضوع مهم افزایش چند درصدی مستمری های امسال بازنشستگان می باشد. یک ماه از تعیین ناجوانمردانه حداقل حقوق برای شاغلین می گذرد و می بایستی تاکنون هیات مدیره های بی حال کانون های بازنشستگی و مهمتر از همه کانون عالی بی خاصیت در این مورد نظر خود را اعلام و هم برای آن چانه زنی می کردند. ولی تاکنون نه کانون های بازنشستگی نظر خود را در مورد افزایش مستمری ها اعلام کرده اند و نه کانون عالی می گوید برای چه میزان افزایش می خواهد ماده ٩٦ و ١١١ را مطرح کند.

این سکوت برای چیست؟ آیا حقیقت دارد که کانون عالی می خواهد بین ٢٠ درصد و ٣٥ درصد رقمی را برای افزایش مستمری ها انتخاب کند؟ اگر این چنین نیست بازنشستگان از آقایان اسدی، بیات، دهقان کیا می خواهند بطور شفاف نظر خود را در مورد افزایش مستمری ها اعلام کنند و همچنین برای متناسب سازی چه می خواهد بکنند را اطلاع رسانی کنند.

بازنشستگان منتظر پاسخ این آقایان هستند؟