اشتغال زایی امپراتوری دروغ!

به گزارش رسانه ها طی سفر آقای رییسی به سمنان ٤٥٠٠ نفر با احیای ٢٨٠ کارخانه به کار بازگشتند. این در حالی است که فقط طی یک روز ٢ هزار کارگر پلی اکریل اصفهان و ١٠٠ کارگر کاغذ سازی پارس شوش کار خود را از دست دادند.

بسیاری از کارگاههای کوچک در سراسر ایران در سال جدید از ادامه فعالیت باز ماندند و به برآورد سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک ایران بین ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار کارگر بیکار گشته اند که فقط بخش کوچکی توانسته اند برای بیمه بیکاری اقدام کنند.

آمارسازی های دروغین اشتغال زایی در حالی صورت می گیرد که حتا در پروژه های نفت و گاز نیز شرکت هایی به کارگران خود پیغام داده اند که از فعالیت باز مانده و کارگران به پروژه باز نگردند از جمله شرکت کیسون در پتروشیمی دنا، فولاد کوشان، شرکت ستاره بندرعباس.

اینها فقط مشتی از خروار بیکار سازی های معمولی و عادی در سرزمین محنت زده ما به شمار می رود.

سیستم سرمایه داری نئولیبرال همه را گرسنه، درمانده و سرگردان می خواهد تا کشور را به راحتی غارت کند و به همین خاطر سندیکاهای کارگری را محدود و سرکوب می کند و کنشگران سندیکایی را به زندان می افکند تا تکیه گاهی برای کارگران نماند.

سندیکاهای کارگری دشمن سیستم نئولیبرالیسم اقتصادى در سراسر جهان هستند و برای بهبودی وضعیت زحمتکشان و برابری مبارزه می کنند.