شرکت بدحساب لیدوما را بهتر بشناسیم!

نامه زیر از سوی کارگران پروژه ای شرکت لیدوما برای سندیکا فرستاده شده است.

«سلام و درود، پارسال اورهال بندرعباس شرکت نفت ستاره کار کردیم که مدیرعامل و رییس شرکت در بندرعباس مهندس امیریان و مهندس شهریور بودند. پیمانکار اورهال شرکت لیدوما بود این شرکت با جذب نیرو با هزاران ترفند حق خوری و نامردی در حق همه کارگران قول ادامه کار تا اردیبهشت امسال را داد با قرارداد منصفانه که حق کارگر ضایع نشود، ولی متاسفانه بعد از یک ماه کار خیلی ها را تسویه داد و قول داد که بعد از چند روز استراحت دوباره از اول بهمن شروع به کار کرده و نفراتی که تسویه داده و یا مرخصی هستند را مجددن به کار بگیرد ولی متاسفانه به قولش عمل نکرد.

از اواخر دیماه سال گذشته شروع به استخدام نیروهای جدید کرد با قرارداد جدید و دوباره قول ادامه کار تا اردیبهشت امسال را با طرفین قرارداد اعلام نمود، بعد از یک ماه کار دوباره شروع به ریزش نیرو کرد و نیروها را یکی بعد از دیگری اخراج و تسویه داد.

نیروها هم بعد از اخراج و تسویه با اینکه قرارداد داشتند با توجه به اینکه مبلغ قرارداد نوشته بود ولی شرکت لیدوما با توجه و بنا به میل خودش مبلغ قرارداد را با مبلغ خیلی کمتر واریز کردند که با اعتراض تعدادی از نیروها جلوی دفتر مرکزی لیدوما در شیراز قول مابه التفاوت حقوق بهمن ماه را اعلام داشته اند ولی خبرها بر این عنوان گزارش شده است که شرکت لیدوما برای دست به سر کردن نیروها قول داده و قصد پرداخت هیچ واریزی از حقوق کارگران را ندارد. خواهش می کنم از شما به عنوان حامی کارگران فریادرس این کار گران باشید. تعدادی هم که اسفند کار کرده‌اند هنوز حق و حقوقشان را دریافت نکرده اند.»

سندیکا: «با توجه به قرارداد بسته شده با سرپرست کارگاه اورهال که طبق قانون کار یکی از مسوولین شرکت محسوب می شود کارگران می توانند دسته جمعی از این شرکت شکایت کرده و حقوق قانونی خود را طلب کنند»