یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز در شهرهای تهران، اهواز، ساری، شاهرود، شوش، اراک هزاران بازنشسته دست به اعتراض زدند. با توجه به خیانت آشکار کانون عالی در اجرا نکردن ماده ٩٦ خشم کارگران با شعارهای داده شده نمایان بود.

در شوش ٢٠٠ کارگران معترض کاغذ سازی پارس و بازنشستگان تامین اجتماعی در یک همبستگی به حمایت از هم برخاسته خواستار عدالت و اجرای قانون شدند. نیکوفرد ضمن تبریک روز کارگر به کارگران کاغذ سازی از تجربیات کارگران نیشکر هفت تپه و سندیکای هفته گفت و اعلام کرد هنوز هم در میدان هستیم برای خواسته های خود. ما خواستار برگشت به کار همه کارگران اخراجی کاغذ پارس، فولاد و هفت تپه و همکار عزیزمان اسماعیل بخشی هستیم.

در اهواز ٢٠٠ بازنشسته ضمن راهپیمایی فریاد:«توماج صاحی/ آزاد باید گردد-توماج یه ملته/ ملته و آزاد کنید» را دادند و خشم خود را نسبت به بی عملی کانون عالی اعلام کردند. در اراک ٣٠٠ بازنشسته ضمن اعتراض به اجرا نشدن ماده ٩٦ شعار:«حجاب حجاب شعارشون/ دزدی و غارت کارشون-رییسی بی عرضه/ برگرد برو تو حوزه» را دادند.

در تهران ٤٠ بازنشسته زن و مرد در مقابل سازمان تامین اجتماعی گرد آمده و شعار:«خواسته بازنشسته/ حقوق طبق تورم-هم مجلس هم دولت/ دروغ میگن به ملت-افزایش حقوق/ ٦٠ درصد» را داده و سخنرانان در مورد ٨٠ درصد مستمری بگیران حداقل بگیر و زیر حداقل هستند که بیش از ١٢ میلیون نفر هستند که همگی زیر ٣ برابر خط فقر زندگی می کنند. سخنران دیگر در مورد تفرقه اندازی بین بازنشستگان با عنوان حداقل بگیر و سایر سطوح صحبت کرد که باید این تفرقه اندازی از جانب دولت را خنثا کرد.

هزاران بازنشسته فولاد در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، ساری، شاهرود شعار:«این صندوق فولاده/ یا لونه فساده» را دادند.

0 views